" />
Bluetooth autícko - kdo si hraje nezlobí | Tisk |  Email
Sdílení:
Linkuj.cz!
Jaggni to!
pošli na vybrali.sme.sk
Facebook
Martin Vagner   
Úterý, 21. prosince 2004
Po dlouhých mesících se nám konecne podarilo dukladne otestovat autícko s oznacením CAR-100, které ovládáte telefonem pomocí bezdratové technologie Bluetooth. Takze sice pozde, ale prece.


 

 Ihned po vybalení jsem cekal jak na mne tohle zajímavé príslusenství zapusobí na první pohled. Byl jsem ihned maximálne prekvapen jeho velikostí, auto je opravdu miniaturní. Nevím proc, ale ve svých predstavách jsem si myslel, ze bude daleko vetsí. Pokud jde o kvalitu zpracování, tak jsem byl opet mile prekvapen. Nechybí logo Sony Ericssonu na prední kapote, na zadním spojleru je pro zmenu nápis Sony Ericsson. Barvy smerují klasicky do zelené v kombinaci stríbrného lemu a bílé. Celkove barevne mi pripomíná Skodu Fabii WRC, jíz známe z mistrovství sveta v rallye. Pokud jde o tvary tak mi naopak pripomíná, hlavne dle zadní cásti, nekteré ze sportovních modelu znacky Porsche.

 

 Funkcní prvky

Pokud jde o funkcní prvky, tak ty najdete na autícku ctyri. Jako první upoutá v zadní cásti nabíjecí konektor. Je zajímavé, ze tuhle funkci Sony Ericsson udelal trosku salamounsky. Nabíjecí konektor je totiz v obraceném tvaru, to znamená, ze se nabíjí prímo z telefonu. Má to své výhody i nevýhody. Kdykoliv tedy muzete autícko pripojit a ihned dobíjet, kdekoliv v terénu. Na druhou stranu se vsak touto dobíjecí metodou velmi rychle telefon vybíjí. Spotreba je velká, jelikoz energie v telefonu jiz po nekolika minutách rychle klesá, presto se ale po odpojení vozítka od telefonu energie ustálí a cástecne vrátí zpet na vyssí hodnotu. Dobre to bylo videt na modelu P900, který dokáze zobrazovat priblizný stav baterie v procentech. Na zacátku krátkého nabíjecího cyklu bluetooth autícka baterka telefonu ukazovala 81 %. Po 30 minutách energie klesla az na hodnotu 39 %. Po odpojení se vsak po nekolika minutách opet vrátila na hodnotu 65 %. Presto vsak musím ríct, ze spotreba je velká a mozná by nebylo na skodu, kdyby na autícku byl i standardní konektor pro zapojení nabíjecky ze síte.
Dalsím dulezitým ovládacím prvkem je jediné tlacítko umístené v zadní cásti pred spojlerem. Spolu s ním plní dulezitou funkci i dvojbarevná ledka, která je umístena pod predním sklem naseho vozidla.
Jako poslední vecí se kterou lze ovlivnit funkci auta je ve spodní cásti mechanický posuvník, kterým upravujete smer natocení predních kol.

 

 

Podpora telefonu

Pokud jde o podporu ze strany telefonu Sony Ericsson, tak se vse odvíjí jen od podpory technologie Bluetooth. Takze napríklad dotazy, které jsem zaznamenal ohledne funkcností s modelem K500i jsou nyní vyjasnené. K500i proste nemá Bluetooth, tudiz nemuze fungovat s Bt autíckem CAR-100.
Takze, jak vidíte na obrázku, CAR-100 dokázete ovládat modely Ericsson R520m, T39m, T68 a Sony Ericssony T68i, T610, T630, Z600, Z1010, K700i, P800, P900 a zcela jiste i s P910i.

 

Servis pred startem

Jako první doporucuji nacerpat pohonné hmoty. Toho docílíme pripojením na nekterý z telefonu Sony Ericsson. Oficiálne by melo jít nabíjet z kteréhokoliv modelu tedy i z tech, které nemají Bluetooth a tím nepujdou na dálku ovládat. Pred samotným startem je vsak také nutné zarízení vzájemne spárovat. Jedná se o prenos pomocí technologie Bluetooth a je tedy vyzadován spárovací kód. Autícko je ale nejdríve nutné uvést do tak zvaného spárovacího rezimu, aby bylo viditelné pro ostatní telefony. To provedeme dlouhým podrzením tlacítka na autícku az se nám rozblíká led strídave zeleným a cerveným svetlem. V tento moment vyhledáme telefonem Bt car a následne spárujeme kódem 0000. Je to tedy velmi podobné jako u starsích bezdrátových sluchátek HBH. Posledním krokem je nastartování motoru. To provedeme opetovným krátkým pripojením auta k telefonu. Zde najdeme dva rozdílné postupy. Pokud vlastníme nekterý ze standartních telefonu, které nemají operacní systém (napr. T610 nebo K700i), tak se ihned objeví na displeji, ze doslo ke spojení. Autícko odpojíme a na displeji zustává nápis ,Bluetooth Car Speed,. Nyni nám jiz nic nebrání odmávnout start. Autícko ovládáte tlacítky 1, 2, 3 a 4. Tlacítko 1 a 2 slouzí pro ovládání autícka vpred a vzad a klávesy 3 a 4 nám zajístí smer vlevo prípadne vpravo.

  

Pokud vsak budeme chtít ovládat nás vuz CAR-100 pomocí smartphonu Pxx0, tak je start trosicku slozitejsí. Predevsím je nutné do telefon nainstalovat malou Symbian aplikaci s názvem CAR-100.sis. Najdete ji v nasí sekci Download.
Po nainstalování aplikace si ji otevrete a, jak je videt na prilozených obrázcích, tak lze jednoduse nastavovat komunikaci s bt autíckem. Po zavrení flipu se objeví pres celý displej ovládací menu. Nesmíte opet zapomenout autícko na malou chvíli pripojit k telefonu. Musím ríct, ze pripojit CAR-100 k temto smartphonum je dosti nepohodlné. U Pxx0 vám bude zavazet prední flip na správné zasunutí do konektoru, u autícka je to zase spojler, který práve tlací do flipu. Poté se jiz objeví, ze spojení bylo dosazeno a muzeme odstartovat. Ovládání je jiné nez u standardních telefonu. Pohybu vpred a vzad dosáhnete postraním Jog Dialem a to tak, ze posunem vpred o jednu pozici se autícko rozjede a jede tak dlouho dokud se nevrátíte o pozici zpet. Trosku krkolomné, ale zvyknete si. Ovládání zatácení do stran je stejné, tedy slouzí k tomu klávesy 2 a 3.

    

 Cena

Pri hledání po internetových obchodech jsem narazil na nekteré zajímavé skutecnosti.
Jednak se lisí ceny a také se objevují informace, ze autícko uz je doprodáno:

Koukneme na to:

Mobilhouse - 1189 ,- Kc   (vyprodáno)
I-obchod -    2449 ,- Kc
1M  -          1964 ,-Kc
SbsServis -   2141 ,- Kc

Záverecné hodnocení

Opravdu musím ríct, ze jde o zajímavou hracku, která dokáze zkrátit mnoho dlouhých chvil. Trosku mi vadilo nabíjení pomocí mobilního telefonu, také výdrz na jedno nabítí nebyla nijak závratná. Pri 30 minutovém nabíjení jsem dokázal jezdit zhruba 15 minut. Casy výdrze vsak velmi kolísaly. Také jsem se setkal s obcasným bezduvodným odpojením modrozubého autícka od mé T610. Nevím kde byl problém, ale mozné je, ze uz docházela energie. Na jezdení doporucuji vyuzívat rovnou plochu, já testoval hlavne na plovoucí podlaze a dokázal jsem ovládat autícko i 7 metru daleko od telefonu. Vse bylo pohodlné, autícko reagovalo na povely presne a jezdilo také velmi slusne rychle. Vsichni fanousci starých dobrých autodráh nebo dálkove ovládaných aut si prijdou jiste na své. Vsem doporucuji, ale nyní se jiz omlouvám, autícko uz na me volá. PANE POJ?TE SI HRÁT :-).

 



Komentáře
Příspěvky vyjadřují názory uživatelů a nejsou nijak redigovány.
Vyhrazujeme si však právo příspěvky odstraňovat.
Autor: Anonym Datum: 2007-01-01 15:48:58
cau a funguje to autíčko i na w850i dík za opověď :eek
Autor: Anonym Datum: 2006-03-24 17:21:31
V ew na zlicíne ho mají za 999,-
. Autor: Anonym Datum: 2006-02-04 20:51:52
:? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :roll :roll :roll :) :) :grin :grin :eek :eek :cry :cry :( :upset :upset :upset ;) ;) ;) 8) 8) :zzz :zzz :x :sigh :p
. Autor: brade.cz Datum: 2006-02-03 14:45:51
http://www.i-obchod.cz/product.asp?productid=3737 
. Autor: Anonym Datum: 2006-01-15 20:54:50
nevim kde sehnat to auticko za dobrou cenu kdyztak my dejt vedet na [email protected]
Autor: Anonym Datum: 2005-10-20 14:17:03
NEPANIMAJU ZA4EM TAKAJA MAWINKA BILA SOZDANA!!!! :?

Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář.
Prosím přihlašte se nebo se zaregistrujte.

 
< Předch.   Další >