" />
Sony Ericsson HPM-88 - utěsní uši a skvěle zahrají (recenze) | Tisk |  Email
pošli na vybrali.sme.sk
Jozef Cmar
Pondělí, 5. říjen 2009
Sony Ericsson je pověstný výrobou velmi kvalitních sluchátek k mobilním telefonům a nový model HPM-88 má tuto jeho pozici potvrdit. Novinka plynule navazuje na původní model HPM-70 a také na zásadně vylepšený typ HPM-82. Kromě skvělého zvuku se dočkáme především netradičního tvaru sluchátek, který je ale velmi promyšlený a přispívá k vysokému zážitku s poslechu hudby přes HPM-88.
138~0.JPG 141.JPG 143~0.JPG 144.JPG 151~0.JPG

Sluchátka HPM-88 mě poprvé překvapila hned po vybalení z krabice. V podání Sony Ericssonu jsem zvyklý na relativně konzervativní přístup ke svým produktům a drtivá většina sluchátek od této společnosti se sobě navzájem dost podobá. To ale rozhodně nejde říct o novém modelu HPM-88. Jedná se o drátová stereo sluchátka, tzv. špunty. Ty ale mají v případě HPM-88 netradiční tvar, na který jsem si velmi rychle zvyknul. Nebudu jej zde dlouho popisovat, doporučím se spíše podívat na přiložené fotografie, ze kterých si uděláte o jejich tvaru lepší představu. Sám se omezím na popis mých zkušeností, které jsem s tímto konceptem sluchátek získal. Hned při usazování  do ucha jsem zjistil, že navrženy jsou skutečně dobře, jelikož mi přesně padly a získal jsem dostatečnou jistotu v tom, že mi z ucha nevypadnou a budou zde pevně držet. Dalším plusem je, že díky speciálnímu tvaru sluchátek je prakticky eliminován okolní ruch, což se při poslechu hudby jednoznačně hodí. Sluchátka jsou propojena klasickým kabelem a nechybí ani ovladač, kterým můžete ovládat hovory respektive nastavit potlačení okolního ruchu. Vzhledem k ceně sluchátek bych ale očekával větší množství ovládacích prvků tak, aby se hudební přehrávač dal kompletně ovládat pouze pomocí ovladače na HPM-88.

Vzhled sluchátek je tedy velmi netypický, důležitější ale samozřejmě je, jak kvalitní reprodukci hudby dokážou nabídnout. Plný očekávání jsem tedy připojil sluchátka ke svému mobilnímu telefonu a začal poslouchat své oblíbené skladby jak doma, tak i třeba v autobuse nebo při pochůzkách městem. Hned na úvod se vrátím do předchozího odstavce, i když s kvalitou poslechu to přímo nesouvisí. Vzhledem k tomu, že na dálkovém ovladači chybí prakticky všechna tlačítka, která by byla nutná k ovládání hudebního přehrávače, je nutné pro všechny úkony vytahovat z kapsy mobilní telefon a to zrovna není pohodlné. Kvalitu přehrávané hudby to samozřejmě neovlivní, celkový dojem ale určitě ano. Samotná kvalita reprodukce je ale vynikající. Díky svému atypickému tvaru dokáží sluchátka odklonit okolní ruch a poslech hudby si pak budete vyloženě užívat. Sluchátka dobře podají všechny složky zvuku, ten je navíc velmi čistý a jasný a to i při vyšších hlasitostech, které ale s ohledem na váš sluch nedoporučuji příliš často využívat. Spokojený jsem byl také s kvalitním příjmem rádia a vyřizováním hovorů přes tato sluchátka, protistrana neměla šanci poznat, že nehovořím přímo do telefonu ale skrze sluchátka. I v těchto případech byl zvuk čistý a jasný. Poslech hudby jsem si tak přibližně po dobu dvou týdnů se sluchátky HPM-88 vyloženě užíval.

Sony Ericsson HPM-88 jsou výjimečná sluchátka za výjimečnou cenu. tak by se tento produkt dal stručně charakterizovat pomocí jediné věty. Konstrukční zpracování sluchátek je na vysoké úrovni a stejně je na tom také kvalita reprodukce vaší hudby a ovladatelnost hudebního přehrávače. Na vysoké úrovni je ale také cena, která se pohybuje na hranici jednoho a půl tisíce korun, což není na drátová sluchátka zrovna málo peněz. Spousta zákazníků tedy bude pravděpodobně dlouho zvažovat, zda si pořídí nejvyšší model sluchátek HPM-88 nebo si vystačí s některým z levných kolegů. Za podobnou cenu se už navíc dají pořídit kvalitní bezdrátová sluchátka, rozhodující pro jejich nákup tedy bude, jak nároční posluchači jste. Pokud si poslech hudby užíváte a nemáte hluboko do kapsy, jsou sluchátka HPM-88 jasnou volbou.

Sony Ericsson HPM-88 si můžete zakoupit na oficiálním e-shopu Sony Ericsson

139.JPG 140~0.JPG 145~0.JPG 148~0.JPG 146~0.JPG