Sony Ericsson mění průběh záručních oprav. Samozřejmě k horšímu, co jiné očekávat... | Tisk |  Email
Sdílení:
Linkuj.cz!
Jaggni to!
pošli na vybrali.sme.sk
Facebook
Jozef Cmar   
Středa, 13. červenec 2011
Sony Ericsson nám v poslední době moc důvodů k radosti nedává. Představuje sice jeden telefon za druhým, v prodeji jich je ale minimum a dochází u některých modelů k obrovskému zpoždění. Jak nás ale výrobce v poslední době přesvědčuje, vždycky to může být ještě horší. Tentokrát se totiž místní zastoupení rozhodlo pro výraznou změnu v provádění záručních oprav. Kterým směrem výrobce zamířil je jasné již z názvu článku, běžní zákazníci rozhodně nebudou mít radost. Pokud vás zajímají detaily, pak právě pro vás je určený tento článek.
6~136.JPG 7~137.JPG 1~150.JPG 3~141.JPG


Celá situace kolem záručních oprav samozřejmě není úplně jednoduchá, proto se pokusím celou situaci poněkud zjednodušit a vypíchnout ty hlavní změny, na které se koncový zákazník může těšit (ono se tedy právě není na co těšit, ale k tomu se ještě dostaneme). Situaci se záručním servisem popisuji za aktuální situace, je zde malá šance, že by se ještě vše nějak změnilo, moc tomu tedy ale nevěřím. Veškeré informace mám ale ověřené a dá se na ně spolehnout, proto tento článek berte ve směru záručního servisu jako platný. Pojďme se tedy podívat na připravené změny (když už Sony Ericsson odkládá telefony, tyto změny mohl také odložit, třeba na jaro roku 2017...).

- žádná forma záručního servisu již nebude probíhat přímo v České republice
- tím pádem zákazníci už nebudou mít možnost telefon přímo zanést do servisu
- nově bude i Arvato pouze sběrným hubem, které bude pouze zajišťovat odesílání telefonů
- veškerý záruční servis bude nyní probíhat na Slovensku

Prozatím to možná nevypadá tak špatně, zákazník má samozřejmě dál nárok reklamovat v záruční době telefon a do jednoho měsíce jej bude mít opravený zpátky. Jestli se přitom telefon nacestuje nebo ne může být zákazníkovi jedno. Přesto nový postup přináší nemalé komplikace pro koncové zákazníky a ty radost rozhodně neudělají.

- všechny opravy se výrazně prodlouží, málokdy půjde doba opravy pod tři týdny
- při reklamaci jakékoliv závady (takže i třeba nabíječky) budete muset do servisu poslat i samotný telefon a být bez něj
- vzhledem k nastavení záručních oprav vám při každé návštěvě v servisu přehrají software, klidně i pouze při reklamaci příslušenství, takže doporučuji si vždy předem zazálohovat svá data, jinak o ně přijdete
- Sony Ericsson dočasně přestal dodávat náhradní díly na nezáruční opravy, takže i v tomto směru to možná už bude výrazně komplikovanější, než tomu bylo doposud. V tomto směru se ale stále ještě jedná...

Přemýšlím o tom, čím tento článek dnes zakončit. V Sony Ericssonu je zkrátka něco špatného a bohužel se to projevuje na fungování celé společnosti. Nyní už na to ale budou doplácet i samotní zákazníci, výrazně se prodlouží doba záručních oprav a pro zákazníky se situace docela nepříjemně zkomplikuje. Odměnou pro zákazníka, který přečká obrovské čekání na nové modely, zaplatí za ně nemálo peněz a získá telefon, který v době uvedení na trh už zrovna nepatří k nejvybavenějším je pak to, že při sebemenší závadě bude na téměř měsíc bez telefonu a ještě mu výrobce preventivně smaže všechna data. Zákaznická zkušenost tak opět půjde výrazným způsobem nahoru, lidé budou trpělivě čekat na nové telefony a nadšeně je kupovat. Výrobce se o ně postará...

O tomto tématu můžete diskutovat pod článkem případně na našem diskuzním fóru zde



Komentáře
Příspěvky vyjadřují názory uživatelů a nejsou nijak redigovány.
Vyhrazujeme si však právo příspěvky odstraňovat.
Autor: asahi Datum: 2011-07-15 00:57:26
Asi tak. Z nadpisu clanku to vypada jako by byl konec sveta a ono se ve skutecnosti nestalo prakticky nic.  
 
joza: jak to myslite s tou komunikaci se servisem, reakcemi na cenove navrhy a domluvu s konkretnim clovekem? Predpokladam, ze clanek a nasledna debata zarhnuje pouze zarucni reklamace a tam se o nicem takovem nejedna, to zajistuje prodejce, pripadne si to muzete na Slovensko poslat sam, ale to mi prijde zbytecne, usetri se tak den, dva navic a stoji to penize.
Autor: drice Datum: 2011-07-14 21:10:29
Hm tak vlastne je to jen zmena pro par lidi co bydli nekde u servisu, ale pro 99% zakazniku je to uplne stejny, protoze reklamace resi stejne s prodejcem. Tak mel byt nadpis pro par lidi bude horsi servis, ale vetsiny se to nedotkne ;) Protoze jak ted ctu reakce na clanek i jinde mam pocit ze servis uz nebude a psat ze kvuli servisu pro nekoho SE konci mi prijde na hlavu, kdyz vsude je to uplne stejny :x
Autor: Joza Datum: 2011-07-14 18:00:28
třeba komunikace se servisem? Reakce třeba na cenové návrhy? možnost nějaké rozumné domluvy s konkrétním člověkem? Ano, pro mnoho lidí se nezmění nic, pro některé to bude možná i změna k lepšímu. Ale za to, že SE zruší možnost servisu přímo tady zkrátka výrobce nepochválím. Asi na tom ušetří, Arvato byla díra na peníze, ale tohle mi nepřijde jako správné řešení. Za mě to je k tématu vše, každý nechť si uváží sám, jestli na změně získá nebo ne.
Autor: asahi Datum: 2011-07-14 17:01:11
jeste dodatek: teoreticky treba pro me to mozna bude i lepsi, protoze s Arvatem mam pomerne spatne zkusenosti
Autor: asahi Datum: 2011-07-14 16:58:48
Joza: a v cem je tak velky rozdil oproti ted a budoucnu? Ja reklamoval SE produkty nekolikrat, vse vzdy zaslano do Arvata, krome opravy byl proveden vzdy automaticky hard reset. Kdyz se zarizeni ted bude zasilat na Slovensko, tak treba pro me se nezmeni nic. Co se zmeni pro vas? Pokud pominu moznost, ze Arvato sidli ve stejnem meste jako vy.
Autor: Joza Datum: 2011-07-14 15:45:14
Ono je hezké, že ostatní to tak třeba dávno mají, pro mě jako zákazníka se ale situace komplikuje a těžko tím pádem za to výrobce pochválím. Měl jsem možnost servis řešit pohodlněji a docela flexibilně, nyní ji mít nebudu = za toto výrobce skutečně nepochválím a to, jak to mají ostatní mě nemusí tížit. SE to dosud měl lépe a nyní už mít nebude, hotovo. Jasně, že některých zákazníků se to nedotkne, některých ale naopak ano.
Autor: asahi Datum: 2011-07-14 13:32:07
Presne tak, je to jako ty zpravy na Nove. Z niceho udelaji reportaz dne. Chybi uz jen ta dramaticka hudba. :) Zjistil jsme, ze servis SE bude ted fungovat stejnym zpusobem jako servisy ostatnich znacek. :grin
Autor: drice Datum: 2011-07-14 10:23:52
Vlastně když se to tak vezme tak se vůbec nic neděje a možná ani nebude :grin = celkem zbytečnej článek
. Autor: Srp Datum: 2011-07-14 09:39:06
Tohle pro mne byla poslední kapka. Po 10ti letech se SE končím a to definitivně.
Autor: Joza Datum: 2011-07-13 22:33:58
Jen pár detailů pro možná méně chápavé - za sebe nemám se servisem problém, respektive sám jsem dokonce žádný svůj SE nereklamoval a že jsem jich pár měl. Ale se servisem SE (tedy arvatm) komunikuji dlouhodobě a tak vím, že ledacos v pořádku není. Nelíbí se mi ale možnost vzít opravy zkrátka všem a také logistika záručních oprav. Jasně, FW vám přehrají skoro vždy, ale u reklamace příslušenství je to trochu zvláštní. A není to úplná novinka, už to tak nějakou dobu fungovalo. To ale neznamená, že za to nyní výrobce pochválím nebo že to budu ignorovat. Současné nastavení zkrátka není dobré. Třeba to nakonec bude úplně úžasné a servis nebude fungovat jako Arvato, ale...
Autor: mizzou Datum: 2011-07-13 17:11:24
myslim, ze sa tu zytocne rozobera nieco co je vsade bezne a zakaznikovi moze byt ukradnute kde a kto mu reklamovanu vec opravi, no tak na Slovensku je zarucny servis pre mobily SE a pre zmenu v Cechach zase zarucny servis pre notebooky Sony.. a sme si kvit :grin s jednym aj druhym produktom mam len dobre skusenosti, notebook Vaio v pohode naspat do tyzdna a mobil po druhej reklamacii s ponukou vymeny za novy alebo vratenia penazi, inak jediny co musel do servisu z desiatky mobilov SE co sa u nas doma premlelo a verte mi, ze deti im davaju riadne zabrat.. potom ze nezostan u SE ked vidim co sa deje u inych znaciek :p
Autor: Srandista Datum: 2011-07-13 16:12:40
Swejzi: samozrejme ze to ide, Jozo v texte spominal opacny problem, v pripade ze mas pokazene len prislusenstvo.
Autor: Swejzi Datum: 2011-07-13 16:07:34
Jozko, nějak jsem nepochopil, jestli to je tedy již aktuální, nebo se tyto změny teprve chystají. Mám telefon už 3 týdny na záruční opravě, posílal jsem jim pouze samotný telefon bez příslušenství, protože mi bylo řečeno, že to lze. (cybex.cz)
Autor: Marakesch Datum: 2011-07-13 13:52:40
pje: "I kdyby bylo toto centrum sebekvalitnější a seberychlejší, je spojeno s riziky logistickými, komunikačními a v konečném důsledku právními" 
 
hovorit v 21.storoci o logistickych (kde za par hodin vies byt pomaly v australii) a dokonca komunikacnych problemoch (navyse medzi jazykovo tak blizkymi krajinami ako SR & CR) , no neviem popravde ako si to myslel.. 
 
a uz vobec neviem ako si myslel dosledky pravne - na koncoveho zakaznika, ktory reklamuje svoj mobil u svojho predavajuceho (operator al. akykolvek iny predajca - nie vsak z druhej ruky) to nema absolutne ziaden vplyv - mas 30 dni zo zakona na vybavenie reklamacie - je ich logisticky aj komunikacny problem ako to zvladnu - aj keby servis fakt bol v australii.. niekedy to moze byt dokonca len dobre - nestihnu to do 30 dni dostanes fungel novy kus a snim fungel nove 2 roky zaruky - a to mi nepride ako zly deal..  
 
k zalohovaniu servisom - sa plne stotoznujem s nazorom srandistu
Autor: drice Datum: 2011-07-13 13:38:15
Hm tak o tom, že by to měl zalohovat servis slyšim poprve příště to budu požadovat do teď jsem byl při odevzdani telefonu k reklamaci upozorněn že přijdu o data nikdo víc neřešil. Stalo se mi to jak u nokie tak htc.
Autor: Srandista Datum: 2011-07-13 13:25:51
pje: neviem kde v mojom prispevku vidis dajake citove vylevy, ale ok. 
 
Co sa zalohovania dat a prehravania SW tyka. Neviem kde si sa dopocul o tom, ze servis na to nema pravo, ale si vedla. Keby to bolo protizakonne, tak sa to asi nedeje, ale robia to vsetci vyrobcovia, takze to maju evidentne umoznene. 
 
Dalej. Zalohovanie dat je VZDY v moci uzivatela, na PC je to samozrejeme, neviem preco si podaktori ludia myslia, ze na mobiloch za tuto zalezitost zodpoveda vyrobca. Navyse, mnohy vyrobciavia alebo predajcovia (podobne ako aj v PC obalsti) tuto sluzbu ponukaju, kazdopadne ju ako nadstandardnu sluzbu aj spoplatnuju. 
 
A posledna vec, pisal si o tom, ze vzhladom na zavadu nemusi byt zakaznik vobec schopny zalohu vykonat. A ja sa ta teda pytam, co ti dava istotu, ze vyrobca je na tom inak. Lebo v tom pripade by som ta rad vyviedol z omylu. V pripade, ze pre SW zavadu nie je mozne mobil zapnut, vyrobca sa k tym datam nedostane rovnako ako zakaznik, ktory ten mobil reklamoval.
Autor: luk6 Datum: 2011-07-13 12:57:27
Re: pje 
 
Žiješ v Utopii? :-D je to možná lehký udělat, ale výrobci se ti na to vyserou, VŠICHNI výrobci
Autor: luk6 Datum: 2011-07-13 12:55:33
(no ted koukam ze mne to z nejakeho duvodu prejmenovalo na SilentHiilla 2. Můj je ten článek z 2011-07-13 11:39:58) 
 
Srandisto a xsarahdi, musím s vámi souhlasit. Zálohování by mělo být samozřejmostí (já mobil i mažu, jsou tam moje věci tak ať je nevidí) A mít dvě centra ve dvou malých státech je zbytečný. Si uvědomte že přesun je blbých max. 250 km (nevím kde přesně jsou/byla) a uvědomte si že v USA jsou vzdálená tisíce kilometrů.
Autor: pje Datum: 2011-07-13 12:53:21
Milí slovenští kolegové, článek je o závislosti na jednom záručním servisním centru. I kdyby bylo toto centrum sebekvalitnější a seberychlejší, je spojeno s riziky logistickými, komunikačními a v konečném důsledku právními. Přehrát nový firmware bez mého výslovného souhlasu mi nikdo nesmí, navíc případné zálohování je operace vyvolaná reklamovanou vadou a měla by být provedena zdarma a automaticky záručním servisem (zákazník nemusí být schopen v důsledku reklamované závady zálohu učinit!). Takže bych prosil trochu více střízlivého a odbornějšího uvažování bez hloupých emocí a invektiv k Jožkovi...
Autor: xsarahdi Datum: 2011-07-13 12:30:09
Srandista : asi sme to naraz písali.. :) 
 
ale tu je vidieť, že tak to funguje všade naokolo iba pán Cmar s tým má problém lebo nemá servis pod nosom... 
radšej jeden poriadny servis na región ako nejaký pochybný ktorý zlé meno značke 
 
SE GOO 
 
PS: k tým dodacím lehotám..skôr bude problém u Vás v CR keďže plánujete opravovať D1 rokov
. Autor: xsarahdi Datum: 2011-07-13 12:22:09
neviem prečo by ste mali zaplakať....podobnú stratégiu volia iné značky...napr. Samsung robí opravy v Maďarsku...mal som problém z Omniou a za 10 dní som ju mal na predajni... 
ak sa dobre pamätám tak sa tu ľudia sťažovali na servisy v CR...a k tomu prehrávaniu firmwaru...ja osobne som rád, že mi tam hodia najnovší soft...nemusím to riešiť doma a na vlastnú zodpovednosť... 
pán Cmar by sa mal na písanie týchto stránok buď vykašlať alebo zmeniť svoj postoj k značke Sonyericsson ako takej...články vychádzajú z niekoľko týždňovým opozdením viď. SE Active a Šarapova...toto video bolo uvoľnené v deň predstavenia a to je pár(hodne) dní dozadu... 
Ja SE verím a ešte ma nikdy nesklamal a nenechal v štichu...a mal som skoro všetky tel. od nich v poslednej dobe...dnes sa chystám kúpiť NEO zanejakých 280€ aby som si ho vyskúšal(na slovensku sa už 2 týždne predáva) ale veľmi sa teším na RAY ktorý príde na trh 15.8.2011 k nám tak 1.9.2011
Autor: Srandista Datum: 2011-07-13 12:15:09
Cudujem sa, kedze autor podla vsetkeho robi u jedneho ceskeho operatora, ze tieto novinky tu predstavuje stylom, ze sa tak deje iba u SE. 
Ja som na Slovensku u operatora robil, a to, ze si zakaznik nemoze sam telefon odniest do servisu, ze sa SW prehrava pri akejkolvek oprave, ze pri poruche prislusenstva musi doniest aj mobil samotny bola uplne bezna prax u VSETKYCH znaciek. Neviem, tunak to vyzera ako objavenie Ameriky, ale z mojej skusenosti je to dlho zavedena prax. 
A co sa doby opravy tyka, vobec to neni take cierne ako to vypada. V servise ten mobil moze totiz podla internych smernic v pripade dostupnosti dielu zostat maximalne 3 dni. Kurier telefony navyse rano privaza a vecer odvaza, takze mensie zavady sa kludne k zakaznikovy dostali naspat aj v ramci 1 tyzdna. Opat, toto nie su udaje vycucane z prstu, toto je prax, ktoru som sam zazival. 
A presne ako SilentHill2 spominal, kldne si tu aj nadalej kydajte na SE, nekupujte ho, ale potom sa necudujte, ze rovnakym sposobom SE kasle na tuto malu zem s minimalnou kupnou silou. S anglickom mam totiz rovnaku skusenost, keby som chcel, tak uz mam Neo z UK davno doma.
Autor: borixeus Datum: 2011-07-13 12:14:41
to p.e.t.r.a.s 
Oni se za rypáček nechytnou, už tu bylo spousta podobných varování a nic se nezlepšilo. Myslím si, že by byl jedinej efekt a to ten, že krachnou. Na druhou stranu se divím, že se to ještě nestalo. Alespoň vidíme jak to byla dřív dobrá značka, když jí pořád ze sentimentu drží nad vodou věrní uživatelé, s marnou nadějí, že se přece jen něco stane.
Autor: drice Datum: 2011-07-13 11:56:55
No nevim, ale ja 4x reklamoval HTC a pokaždé jsem čekal cca. 3 týdny tak nic zvláštního s soft si snad kazdý zálohuje automaticky když jde do servisu nikdy nevíte co s ním dalšího budou dělat :o/
Autor: SilentHill2 Datum: 2011-07-13 11:39:58
No s tím servisem takovej problém není. Slovensko je ještě docela blízko. S mobilem problém není, máme vždy jeden doma starý náhradní. A popravdě to, že si mobili SE nekupujeme má za následek že o nás prostě ta podpora není. A nejen servis ale i mobili samotné. Teď jsem byl v Anglii a Arc a Neo už se tam 2 měsíce prodává a Pro jde do prodeje koncem července. Prostě nejsme pro ně zajímavej trh a oni to vědí, proto se snaží tam kde to cenu má.
. Autor: SilentHill2 Datum: 2011-07-13 11:37:06
Vystridal jsem celkem dost SE telefonu a pouzivala je cela nase rodina. Diky pristupu k zakaznikovi i vlastnim produktum jsme vsak pozvolna presli na jinou znacku a nemuzu si stezovat.
Autor: p.e.t.r.a.s. Datum: 2011-07-13 11:32:09
No s tím servisem to není taková katastrofa. Tam je problém asi zřejmě v tom,že ten mobil poputuje někam do tramtárie. Jinak by se ty opravy zvládli rychleji. Každopádně je to zákonem dané a přes to vlak zkrátka nejede! Tak mě napadá si jedině koupit mobil u operátora,který bude bohužel sprzněn jejich romkou. SW update u nich chodí jako poslední,ale v tomhle případě nevím jestli se nepletu,ale zase při záručních opravách poskytují náhradní mobil. Ale s těmi daty to je snad špatný vtip? Když jim budu reklamovat nějakou banalitu,která není SW rázu tak mi preventivně přehrajou SW? To mi jedině evokuje nápad hodit SE přes palubu a obrátit se na konkurenci. Tímhle si opravu SE zatlouká hřebíček do rakve! Opět opakuji přestat kupovat mobily od SE. Oni se třeba chytnou za rypáček!
Autor: anawarr Datum: 2011-07-13 10:26:43
asi jsem byl vizionář, když jsem přestal SE kupovat už v roce 2003 :roll
. Autor: LP3W7a Datum: 2011-07-13 08:17:44
Hmm ty jo to teda cumim ... Diky autorovi za tenhle clanek. Je skvely, ze o tom informuje, protoze samotny SE k tomu bude urcite mlcet. A docela autora obdivuji, ze jeste neco o SE pise. Ja uz posledni dobou k SE moc nemam slov ... To co predvadi je fakt hruza. Ja mam nastesti jen levnou X8 ale lituju vsechny co maji drazsi telefony, protoze SE proste na svou praci kasle ...

Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář.
Prosím přihlašte se nebo se zaregistrujte.

 
< Předch.   Další >