Forum

Sony Ericsson W610i: Dvoubarevný Walkman (recenze) | Tisk |  Email
pošli na vybrali.sme.sk
Martin Chroust
Pondělí, 23. duben 2007

Přinášíme vám recenzi Walkmanu s označením W610i

Sony Ericsson W610i je telefonem klasické konstrukce s rozměry 102x46x14 mm a váhou 72 gramů. Recenzovaný model se prodává ve dvou barevných variantách Plush Orange a Satin Black. V recenzi budu popisovat černooranžovou variantu Plush Orange, fotografie barevné verze Satin Black naleznete v naší Galerii.

Barevná varianta Plush Orange a Satin Black

Na čelní straně je umístěn velký přehledný displej, který nabízí podporu 262 tisíc barev a rozlišení 176x220 pixelů. Displej je aktivní, ze všech úhlů pohledu výborně čitelný, což platí i na sluníčku. Spořič displeje je ve formě známých digitálních hodin, které se na displeji objeví až po stisknutí boční klávesy. Pod displejem se nacházejí hlavní ovládací prvky, které jsou soustředěny v kruhu a ve dvou polokružnicích. Hrany kružnice slouží jako kurzorové klávesy, ovšem pro pohyb v menu lze také využít nehet, kterým se dostanete do kruhu se čtyřmi tečkami - tento způsob ovládání mi přišel jako nejpříjemnější. Oranžový střed klávesy je určen k potvrzování nabízených voleb, je vyvýšen nad okolní povrch, takže se dobře ovládá, ve Walkman přehrávači navíc slouží pro přehrání/zastavení aktuální skladby. U bočních polokružnic nalezneme dvě kontextové klávesy a klávesu pro návrat zpět a C. Mezi dvojicí kláves je vždy vklíněna ještě jedna další - vlevo se nachází Walkman klávesa, naopak ta na pravé straně spouští menu činnosti.

K alfanumerické klávesnici mám výtku - klávesy jsou malé, takže lidé s většími prsty budou mít problém při psaní textových zpráv. I v mém případě (mám malé prsty) mi psaní dělalo problém, většinou jsem místo psaní zavolal. Domnívám se ale, že na tuto klávesnici si lze zvyknout, bude to jen otázka času. Pod klávesnicí se nachází již jen logo Walkman. Zadní strana je celooranžová, což ze Sony Ericssonu W610i dělá designově výjimečný model. Nalezneme zde 2Mpix fotoaparát s přisvětlovací diodou a zrcátkem pro autoportréty, reproduktor a logo Walkman a Sony Ericsson.

Na spodní hraně netradičně nenalezneme datový konektor Fast Port. Ten se, stejně jako u modelu K550i, přestěhoval na levou hranu přístroje. Řešení je to sympatické, ale výrobce jej nedomyslel do detailů. Na jednu stranu můžete poslouchat hudbu ve sluchátkách v horizontálním pouzdře, na druhou stranu pří umístění do synchronizační kolébky bude telefon umístěn naležato. Vedle Fast Portu se nachází slot pro paměťové karty Memory Stick Micro, v základním balení se nachází karta o kapacitě 512 MB, samozřejmě můžete podle potřeby dokoupit kartu s větší kapacitou. Na levé hraně dále naleznete už jen tlačítko pro rychlé spuštění hudby. Naopak na pravé hraně jsou umístěny klávesy pro regulaci hlasitosti (které lze také využít pro zoomování při focení nebo v pohotovostním režimu ke zjištění stavu telefonu) a spoušť fotoaparátu, o kterém se zmíním později. Na horní hraně nalezneme podlouhlé okénko infraportu, vedle něhož je umístěna klávesa pro zapnutí telefonu, kterou lze také využít k přepínání profilů.

Zapínáme telefon

Po zapnutí telefonu máme na výběr ze dvou možností, spustíme-li Flight mode - telefonní část přístroje bude vypnuta (tato volba se hodí např. při cestování letadlem), v opačném případě můžeme telefon normálně používat. V pohotovostním režimu na displeji nalezneme údaje o stavu signálu a baterie a také o dostupnosti EDGE, jenž je signalizována písmenem E v levém horním rohu. Na tomto místě také případně nalezneme indikátor dostupnosti GPRS. V pravém dolním rohu je uvedeno datum a aktuální čas, které lze zobrazit ve větší velikosti přes celou šířku displeje. Už v samotném pohotovostním režimu si můžeme povšimnout animovaných schémat, v telefonu najdeme celkem 4 předinstalovaná schémata (další je možnost do telefonu dohrát), a u každého z nich je jinak zobrazeno hlavní menu. U schématu Walkman je menu tvořeno maticí devíti ikon, aktuální ikona je vždy podkreslena. V jiných schématech je menu telefonu znázorněno jinými ikonami, nebo stejnými, ale v jedné řadě a při přecházení mezi nimi telefon zavibruje - stejně tak, jak to známe z novějších modelů Walkman či Cyber-shot.

Walkman hudba

Sony Ericsson W610i je Walkman modelem, takže u něj nesmí chybět Walkman přehrávač verze 2.0. Zvukový výstup je čistý, nebude-li vám vyhovovat, je možno ho upravit nastavením ekvalizéru (normální, basy, hlas, zvýraznit výšky, mega bass nebo ruční nastavení). Pro ještě lepší zvukový výstup je možno aktivovat volbu rozšířeného sterea. Po připojení telefonu k počítači je nutno instalovat ovladače z přiloženého CD, abychom mohli na paměťovou kartu nahrát hudbu - nově nahraná hudba se automaticky objeví ve walkman přehrávači. Hudbu v telefonu můžete hledat podle názvu interpreta nebo alba, můžete si zobrazit všechny skladby najednou nebo vytvářet playlisty. Přehrávaná hudba může být doplněna o vizualizaci, která se zobrazuje místo alba interpreta, není-li k dispozici. Přehrávač nabízí také vzhledy, takže nemusí být zobrazen jen ve standardní černé, ale také i v bílé nebo oranžové barvě. Hudbu lze poslouchat z hlasitého reproduktoru nebo v dodávaných "špuntech" HPM-70. Složku hudby doplňuje rádio s RDS, i když jej najdeme v sekci Zábava. Může být spuštěno jen při připojených sluchátkách, ta fungují totiž jako anténa. Rádio nabízí možnost uložení až 20ti stanic. Nejen u rádia lze využít funkci TrackID, jenž nahraje část skladby, kterou poté odešle na vzdálený server, obratem dorazí informace o skladbě a jejím interpretu.

Telefonní seznam, zprávy

Telefonní seznam pojme až 1000 kontaktů, avšak je omezen na 2500 položek. Ke každému kontaktu je možno přidat až 5 telefonních čísel, 3 e-mailové adresy, webovou stránku, detaily bydliště a společnosti, poznámku, narozeniny, obrázek nebo vyzvánění. S podporou zpráv je to stejné jako u ostatních modelů Sony Ericsson - můžeme psát zprávy typu SMS, MMS i e-maily. Při psaní zpráv se na displej vejde šest řádků textu, využít lze slovníku T9 pro prediktivní psaní. Jak jsem již ale zmínil, psaní zpráv není zpočátku na Sony Ericssonu W610i pohodlné díky úzkým klávesám, ovšem časem si na ně asi zvyknete.

Fotoaparát

Čočka integrovaného fotoaparátu se nachází na zadní straně a, bohužel, není chráněná. Je srovnána s okolním povrchem, takže hrozí nebezpečí jejího poškrábání. Pro rychlý vstup do menu stačí stisknout spoušť fotoaparátu na boku telefonu. Prostředí fotoaparátu je stejné jako u modelů Cyber-shot, fotíme naležato. Spoušť je dvoupolohová, což svědčí o tom, že fotoaparát podporuje i funkci automatického zaostřování. Výsledné fotografie mají rozlišení 1632x1224 obrazových bodů, lze fotit také v menších rozlišeních (1 Mpix, VGA). Při výborných světelných podmínkách lze s fotoaparátem vyfotit slušné fotografie. Pokud padne tma, můžete využít služeb přisvětlovací diody, ovšem pouze na blízké objekty. Na ty úplně blízko lze použít macro režim, vytvářet lze také panoramatické snímky (tj. 3 snímky vedle sebe, které na sebe navazují). Nastavit lze velikost fotografie, vyvážení bílé barvy, režim měření expozice, kvalitu fotografie, zvuk uzávěrky nebo zaostření. Snímaná scéna na displeji mobilu se plynule prokresluje, výsledné fotografie lze prohlížet i ve fullscreenu. Natáčené video má nejvyšší rozlišení pouhých 176x144 pixelů.

Organizační funkce, zábava

Lze říci, že již od dob K700i se organizační funkce příliš nezměnily. Stále zde najdeme např. časovač, stopky nebo jednoduchou kalkulačku. Je možno nastavit až 5 na sobě nezávislých budíků nebo si napsat poznámku, kterou lze následně zobrazit v pohotovostním režimu. Úkoly slouží pro rychlé zaznamenání povinností, na které lze nastavit upozornění. Kalendář se zobrazuje v měsíčním náhledu, ovšem dále lze zobrazit i náhled týdenní. Světlo poslouží při nočním hledání klíčů po kapsách, do paměti kódů můžete uložit všechna vaše hesla a kódy, které budou chráněny jen jedním heslem. V menu zábava nalezneme již zmíněné rádio a také hry. Jediným zástupcem her je QuadraPop, tetris na motivy hudby, další Java hry (i 3D) lze samozřejmě dohrát pomocí USB kabelu nebo stáhnout prostřednictvím Wapu 2.0 nebo jednoduchého XHTML prohlížeče. K využití se dále nabízí aplikace VideoDJ, PhotoDJ nebo MusicDJ.

Nic nového pod sluncem?

Lze říci, že model W610i nepřináší nic podstatně nového. Podporuje EDGE, avšak stále se zapomíná i na současnou podporu UMTS. Recenzovaný model nabízí velmi zajímavý design, čímž bohužel trpí nepohodlná klávesnice. Je k dispozici 2Mpix fotoaparát s automatickým zaostřováním a bohatým nastavením, ovšem čočka není nijak chráněna před vnějšími vlivy a tak hrozí její poškrábání. S okolím se lze spojit pomocí Bluetooth nebo IrDA, přenášet hudbu můžete díky USB kabelu a ne úplné podpoře USB Mass Storage (nejdříve musíte nainstalovat ovladače, jinak soubory nelze přenášet). Celkově hodnotím Sony Ericsson kladně, nabízí netradiční design, výborný displej a Walkman funkce. Přesvědčil vás?

Na závěr zmíním předpokládanou cenu, Sony Ericsson W610i by se měl začít prodávat ve druhém čtvrtletí tohoto roku za předpokládanou cenu 8600,- Kč.

Obsah základního balení:

- mobilní telefon Sony Ericsson W610i