Forum |
Bluetooth auticko - kdo si hraje nezlobi | | Tisk | |
Martin Vagner | |||||||||
Tuesday, 21. December 2004 | |||||||||
Po dlouhych mesicich se nam konecne podarilo dukladne otestovat auticko s oznacenim CAR-100, ktere ovladate telefonem pomoci bezdratove technologie Bluetooth. Takze sice pozde, ale prece.![]() Ihned po vybaleni jsem cekal jak na mne tohle zajimave prislusenstvi zapusobi na prvni pohled. Byl jsem ihned maximalne prekvapen jeho velikosti, auto je opravdu miniaturni. Nevim proc, ale ve svych predstavach jsem si myslel, ze bude daleko vetsi. Pokud jde o kvalitu zpracovani, tak jsem byl opet mile prekvapen. Nechybi logo Sony Ericssonu na predni kapote, na zadnim spojleru je pro zmenu napis Sony Ericsson. Barvy smeruji klasicky do zelene v kombinaci stribrneho lemu a bile. Celkove barevne mi pripomina Skodu Fabii WRC, jiz zname z mistrovstvi sveta v rallye. Pokud jde o tvary tak mi naopak pripomina, hlavne dle zadni casti, nektere ze sportovnich modelu znacky Porsche. ![]() Funkcni prvky Pokud jde o funkcni prvky, tak ty najdete na auticku ctyri. Jako prvni upouta v zadni casti nabijeci konektor. Je zajimave, ze tuhle funkci Sony Ericsson udelal trosku salamounsky. Nabijeci konektor je totiz v obracenem tvaru, to znamena, ze se nabiji primo z telefonu. Ma to sve vyhody i nevyhody. Kdykoliv tedy muzete auticko pripojit a ihned dobijet, kdekoliv v terenu. Na druhou stranu se vsak touto dobijeci metodou velmi rychle telefon vybiji. Spotreba je velka, jelikoz energie v telefonu jiz po nekolika minutach rychle klesa, presto se ale po odpojeni vozitka od telefonu energie ustali a castecne vrati zpet na vyssi hodnotu. Dobre to bylo videt na modelu P900, ktery dokaze zobrazovat priblizny stav baterie v procentech. Na zacatku kratkeho nabijeciho cyklu bluetooth auticka baterka telefonu ukazovala 81 %. Po 30 minutach energie klesla az na hodnotu 39 %. Po odpojeni se vsak po nekolika minutach opet vratila na hodnotu 65 %. Presto vsak musim rict, ze spotreba je velka a mozna by nebylo na skodu, kdyby na auticku byl i standardni konektor pro zapojeni nabijecky ze site. Dalsim dulezitym ovladacim prvkem je jedine tlacitko umistene v zadni casti pred spojlerem. Spolu s nim plni dulezitou funkci i dvojbarevna ledka, ktera je umistena pod prednim sklem naseho vozidla. Jako posledni veci se kterou lze ovlivnit funkci auta je ve spodni casti mechanicky posuvnik, kterym upravujete smer natoceni prednich kol. ![]() ![]() Podpora telefonu Pokud jde o podporu ze strany telefonu Sony Ericsson, tak se vse odviji jen od podpory technologie Bluetooth. Takze napriklad dotazy, ktere jsem zaznamenal ohledne funkcnosti s modelem K500i jsou nyni vyjasnene. K500i proste nema Bluetooth, tudiz nemuze fungovat s Bt autickem CAR-100. Takze, jak vidite na obrazku, CAR-100 dokazete ovladat modely Ericsson R520m, T39m, T68 a Sony Ericssony T68i, T610, T630, Z600, Z1010, K700i, P800, P900 a zcela jiste i s P910i. ![]() Servis pred startem Jako prvni doporucuji nacerpat pohonne hmoty. Toho docilime pripojenim na nektery z telefonu Sony Ericsson. Oficialne by melo jit nabijet z kterehokoliv modelu tedy i z tech, ktere nemaji Bluetooth a tim nepujdou na dalku ovladat. Pred samotnym startem je vsak take nutne zarizeni vzajemne sparovat. Jedna se o prenos pomoci technologie Bluetooth a je tedy vyzadovan sparovaci kod. Auticko je ale nejdrive nutne uvest do tak zvaneho sparovaciho rezimu, aby bylo viditelne pro ostatni telefony. To provedeme dlouhym podrzenim tlacitka na auticku az se nam rozblika led stridave zelenym a cervenym svetlem. V tento moment vyhledame telefonem Bt car a nasledne sparujeme kodem 0000. Je to tedy velmi podobne jako u starsich bezdratovych sluchatek HBH. Poslednim krokem je nastartovani motoru. To provedeme opetovnym kratkym pripojenim auta k telefonu. Zde najdeme dva rozdilne postupy. Pokud vlastnime nektery ze standartnich telefonu, ktere nemaji operacni system (napr. T610 nebo K700i), tak se ihned objevi na displeji, ze doslo ke spojeni. Auticko odpojime a na displeji zustava napis ,Bluetooth Car Speed,. Nyni nam jiz nic nebrani odmavnout start. Auticko ovladate tlacitky 1, 2, 3 a 4. Tlacitko 1 a 2 slouzi pro ovladani auticka vpred a vzad a klavesy 3 a 4 nam zajisti smer vlevo pripadne vpravo. ![]() Pokud vsak budeme chtit ovladat nas vuz CAR-100 pomoci smartphonu Pxx0, tak je start trosicku slozitejsi. Predevsim je nutne do telefon nainstalovat malou Symbian aplikaci s nazvem CAR-100.sis. Najdete ji v nasi sekci Download. Po nainstalovani aplikace si ji otevrete a, jak je videt na prilozenych obrazcich, tak lze jednoduse nastavovat komunikaci s bt autickem. Po zavreni flipu se objevi pres cely displej ovladaci menu. Nesmite opet zapomenout auticko na malou chvili pripojit k telefonu. Musim rict, ze pripojit CAR-100 k temto smartphonum je dosti nepohodlne. U Pxx0 vam bude zavazet predni flip na spravne zasunuti do konektoru, u auticka je to zase spojler, ktery prave tlaci do flipu. Pote se jiz objevi, ze spojeni bylo dosazeno a muzeme odstartovat. Ovladani je jine nez u standardnich telefonu. Pohybu vpred a vzad dosahnete postranim Jog Dialem a to tak, ze posunem vpred o jednu pozici se auticko rozjede a jede tak dlouho dokud se nevratite o pozici zpet. Trosku krkolomne, ale zvyknete si. Ovladani zataceni do stran je stejne, tedy slouzi k tomu klavesy 2 a 3. ![]() ![]() Cena Pri hledani po internetovych obchodech jsem narazil na nektere zajimave skutecnosti. Jednak se lisi ceny a take se objevuji informace, ze auticko uz je doprodano: Koukneme na to: Mobilhouse - 1189 ,- Kc (vyprodano) I-obchod - 2449 ,- Kc 1M - 1964 ,-Kc SbsServis - 2141 ,- Kc Zaverecne hodnoceni Opravdu musim rict, ze jde o zajimavou hracku, ktera dokaze zkratit mnoho dlouhych chvil. Trosku mi vadilo nabijeni pomoci mobilniho telefonu, take vydrz na jedno nabiti nebyla nijak zavratna. Pri 30 minutovem nabijeni jsem dokazal jezdit zhruba 15 minut. Casy vydrze vsak velmi kolisaly. Take jsem se setkal s obcasnym bezduvodnym odpojenim modrozubeho auticka od me T610. Nevim kde byl problem, ale mozne je, ze uz dochazela energie. Na jezdeni doporucuji vyuzivat rovnou plochu, ja testoval hlavne na plovouci podlaze a dokazal jsem ovladat auticko i 7 metru daleko od telefonu. Vse bylo pohodlne, auticko reagovalo na povely presne a jezdilo take velmi slusne rychle. Vsichni fanousci starych dobrych autodrah nebo dalkove ovladanych aut si prijdou jiste na sve. Vsem doporucuji, ale nyni se jiz omlouvam, auticko uz na me vola. PANE POJDTE SI HRAT :-). ![]()
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář. |
< Předch. | Další > |
---|