Sluchatka HPM-64 sice vypadaji jako HPM-60, ve kterych byl nahrazen
klasicky mikrofon mezikusem s Jackem, ale hudebni potencial tohoto kousku saha
daleko vys. Etete dale.
Cena a dostupnost
HPM-64 jsou
sluchatka doplnujici nabidku prislusenstvi Sony Ericssonu. Puvodne mela
vzniknout jako levnejsi alternativa HPM-70, spickoveho modelu sluchatek
pridavaneho k telefonum walkman. Ovsem klesajici cena HPM-70 pomery cen obou
modelu vyrovnala. V soucasnosti se
pohybuji oba na hranici peti set korun. I pres jiz celkem dlouhou prodejni dobu
se sluchatka spatne shaneji. Dovazi se jich malo a jdou rychle na odbyt. V
GSMobilu je staci prodat do tri dnu po
naskladneni.
Konstrukce
Konstrukce
je jedna ze silnych stranek tohoto kousku. Pri prohlednuti obrazku z internetu
jsem mel obavy hlavne o pryzovy lem obklopujici sluchatko. Na prvni pohled by
mu clovek tipnul 5 minut bezproblemoveho noseni, 2 minuty problemu a tri tydny
reklamaci. Opak je pravdou. Nemuzu sice hodnotit vzhled sluchatek po delsim
pouzivani, ale pri pouzivani jsem nezaregistroval jedinou znamku jakekoli vule
gumoveho prouzku.

Vyvojari od
Sony Ericssonu dali ocividne hlavy dohromady, protoze gumovy prouzek spolecne s
jemnou ocelovou siÂťkou tvori stejny komfort pri noseni, jako vytvarely u HPM-60
a starsich ony nechvalne zname „puncosky“, ktere nebylo vubec tezke nekde
ztratit. Proto logicky zadne navleky ke sluchatkum nedostanete. Ale diky jiz
drive zminovanemu prouzku je jejich noseni dostatecne pohodlne.
Nejvyraznejsi
zmena oproti HPM-70 je ale samozrejme navrat k puvodni konstrukci sluchatka,
ale u toho se pozastavim pozdeji.
Design
samotnych sluchatek je navic velmi napadity. Eerne telo sluchatka se pri
pouzivani schova ve vlastnim stinu, coz zpusobuje velmi zajimavy efekt.
Spodni dil
sluchatek je stavbou temer uplne identicky s HPM-70. Zamerne rikam stavbou,
protoze barevne provedeni je jine a schazi na nich logo Walkman. Coz mi z
designoveho hlediska i trochu vadi, protoze plocha, kde bylo puvodne logo, je
nevyuzita a kazdeho aspon trosku esteticky vnimajiciho cloveka to musi
„prastit“ do oci. Hodil by se tu nejaky jiny designovy prvek. Zamerne take
rikam „temer“, protoze sluchatka maji jinak vypadajici klips na upevneni, ktery
na me pro zmenu pusobil velmi peknym, decentnim dojmem.
Jako druhou
nejvyraznejsi zmenu oproti HPM-70 vidim pouziti malinko jinych umelych hmot na
izolaci. Jsou malinko pruznejsi a nevykazuji jedinou znamku toho, ze by se na
nich mohla izolace protrhnout, jako se tomu stavalo na predchozich modelech.
Ze stejneho
plastu je take vyroben i konektor pro telefony s FastPortem, ktery je diky tomu
uplne jiny na omak.
Hudebni vlastnosti
Ac se na
prvni pohled zda, ze jsou sluchatka jen vylepsene HPM-60, neni tomu tak.
Kvalita reprodukovane hudby se neda s HPM-60 ani porovnat. Basy jsou silne,
dobre vykreslene, vynikaji, vysky netrhaji usi ani nijak nechrasti. Vyvazenost
zvuku je na velmi dobre urovni.
Ono totiz
laicky receno „streva“ techto sluchatek jsou uplne jina. Kvalita reprodukovane
hudby je srovnatelna s tou, ktera se line z HPM-70. Ba co vic. Vnitrni
konstrukce sluchatek je specialne navrzena tak, ze se v ni mechanicky zesiluji
basove tony, coz pusobi jeste lepe, nez take mechanicky prenos basovych tonu z
pryzoveho spuntiku HPM-70 do ucha. Tomuto efektu rikaji u Sony Ericssonu
BASSreflex a HPM-64 se tim nalezite chlubi pomoci napisu na tele sluchatka. Z
BASSreflexu jsem nabyl dojmu, ze byly HPM-64 navrhovany pro Cyber-shoty, ktere
jiz neoplyvaji MegaBassem. Zesileni basu je na podobne urovni (i kdyz kazde
jinou cestou). No a MegaBass v kombinaci s BASSreflexem dostava uplne jiny
rozmer. Basy jsou ohromne zesilene a pritom plynule, nechrasti, netrhaji se.
Akorat se mi zda, ze touto kombinaci mohou malinko utrpet nektere toniny mezi
vyskami a basy. Basovy ton takovyto ton rychle a razantne prehlusi, coz treba
pri kombinaci klavir-bici nemusi pusobit zrovna dvakrat prirozene.
Tim se
pomalu dostavam ke slibovane zmince o vhodnosti prechodu ze „spuntove“
konstrukce na klasickou peckovou. Myslim si, ze prechod byl vhodny a povedeny.
Kvality HPM-70 co se tyce zvuku byly uspesne prevzaty. Jedina poznamka.
Špuntiky zarucovaly flexibilni gumove tesneni, takze vase ucho neprodysne
uzavrely proti okolnimu hluku. To pecky neumi. Ovsem je na kazdem, jestli to
povazuje za vyhodu, ci nevyhodu. Absence spuntu, kdyz uz jsme u toho, prinasi
jeste jednu nespornou vyhodu. Špunty v HPM-70 mely schopnost opoustet sluchatka
v tech nejnevhodnejsich situacich. To se u HPM-64 nemuze stat. Neni zde zadna
oddelitelna cast.
Telefonovani
Telefonovani
s HPM-64 je stejne prijemne jako s jakymkoli jinym handsfree. Mikrofon je
dostatecne citlivy, takze i na triku zaznamena to, co se line z minimalne
dvacet centimetru vzdalenych ust. Zvuk je diky dobremu elektrotechnickemu
provedeni bezproblemovy. Jedina vytka je ta, ze u hudby vyborny BASSreflex
muze, pokud osoba na druhe strane mluvi potichu a hluboko, zpusobit jiste
„zkresleni“. Kazdopadne zkresleni je dost nepatrne a osobne jsem si ho vsiml az
po deseti minutach hovoru, takze se neni ceho bat, volana osoba bude stale znit
jako volana osoba.
Zaverecne hodnoceni
HPM-64 na
me rozhodne udelala dojem. Nejde jen o vylepsene HPM-60, ale jde o HPM-70 s
klasickou peckovou konstrukci, kde byla vetsina prinosu „spuntoveho“
prizpusobena zmene, ci kompletne prepracovana. Nemam k nim zadnou vyraznejsi
vyhradu a s cistym svedomim mohu rici, ze kombinace K750i + HPM-64 hraje o neco
lepe nez kombinace K750i + HPM-70. |
|
Autor: Veverka9009 Datum: 2007-04-14 11:08:41 | Autor: Farley Datum: 2007-04-03 19:11:00 Zatim se nikde zadne informace o jinych barvach bohuzel neobjevily. | . Autor: kuvik Datum: 2007-04-03 15:48:07 Budu sa predavat samostatne aj tie farebne kombinacie ako k W200i? (cele cierne alebo biele) |
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář. Prosím přihlašte se nebo se zaregistrujte. |