" />
Jak rychly je vas Sony Ericsson? | Tisk |  Email
Sdileni:
Linkuj.cz!
Jaggni to!
pošli na vybrali.sme.sk
Facebook
Jiri Pesek   
Thursday, 24. February 2005

Zajima vas rychlost vaseho mobilniho telefonu? Pokud ano, prectete si clanek, kde naleznete informace o programech, ktere vam zmeri graficky vykon telefonu.


Pokud vas mobilni telefon podporuje Javu, mozna uz jste slyseli o programu JBenchmark. Jedna se o program, ktery meri rychlost grafickeho zobrazovani mobilniho telefonu. Program vyvinula firma Kishonti LP a stahnout si ho muzete na strankach www.jbenchmark.com. Program je k dispozici ve trech verzich, zalezi na tom, jaky profil MIDP vas telefon podporuje.

Verze 1












Verze jedna je urcena pro mobilni telefony, obsahujici profil MIDP 1.0. Test se sklada z postupne za sebou jdoucich nekolikasekundovych mereni, pri kterych se na displeji telefonu vykresluji nejruznejsi obrazce a cary. V levem hornim rohu pak muzete videt momentalni rychlost snimku za sekundu. Vysledkem mereni je 5 ciselnych udaju vystihujicich rychlost telefonu pri zobrazeni textu, 2D, 3D rezimu, rychlost vyplnovani a animace. Tato cisla vam sama o sobe nic nereknou, ale primo na strankach aplikace si muzete jednotlive udaje porovnat s ostatnimi telefony. U testovaneho Sony Ericssonu T610 s verzi firmwaru R6B021 jsem nameril tyto hodnoty:


Text: 171
2D Shapes: 134
3D Shapes: 66
Fill Rate: 25
Animation: 272
JBenchmark: 668

Spolu s vysledky se vam dale zobrazi informace o verzi Javy, poctu barev, pameti atd. O SE T610 je znamo, ze neni zadny rychlik, a tak nikoho neprekvapi, ze pri porovnani s jinymi (hlavne novejsimi) telefony trosku zaostava. Ovsem novejsi modely SE nalezneme v popredi. Pro nahled jednotlivych vysledku se podivejte primo sem.

Pro srovnani jsem provedl test na P900:

Text: 490
2D Shapes: 506
3D Shapes: 366
Fill Rate: 233
Animation: 546
JBenchmark: 2141

Verze 2











Jako predeslou verzi, tak i tuto naleznete primo na strankach vyrobce programu. Tento benchmark je tentokrat urcen pro mobilni telefony obsahujici javovy profil MIDP 2.0. Testy se tentokrat lisi a jsou slozitejsi. Aby bylo mozne test provest, musi mit telefon tyto schopnosti:

J2ME
MIDP 2.0
160 kB volne pameti

Na Sony Ericssonu K700i byly namereny tyto hodnoty:

image manipulation: 142
text: 311
sprites: 178.
3D transform: 212
user interface: 19

JBenchmark: 126

Vysledky je mozne opet porovnat na strankach programu.

Verze 3



Nedavno se na strankach www.jbenchmark.com objevila nova verze tohoto merice: JBenchmark3D, urceneho tentokrat pro mereni vykonnosti 3D rezimu. Na oficialnich strankach je nahled sceenshotu, jak tento test probiha. K dispozici je opet zde.

Dalsi moznost, jak zjistit rychlost telefonu, je instalace programu FloatTest. Tento program vytvoril Nikolay Klimchuk a stahnete ho volne na jeho strankach.
Princip mereni je zalozen na nekolikanasobnem vykonani goniometrickych funkci sin, cos, tg a na scitani, nasobeni, deleni a odmocneni. Cim jsou tedy vysledna cisla mensi, tim je rychlost provadene operace vetsi. Primo na strankach programu opet najdete prehlednou tabulku s vysledky jednotlivych telefonu. 

 
Benchmark pro symbianove telefony
Spolecnost Futuremark Corporation nabizi volne ke stazeni program SPMark04 3D Score, urceny pro telefony se Symbianem verze 6.1/7.0 Series 60 (1.2/2.0) nebo UIQ (2.0/2.1). Abyste mohli test uskutecnit, potrebujete mit ve svem telefonu 1,2 MB volneho mista na internim disku a 3 MB v prubehu mereni.
Jak plyne z nazvu programu, aplikace vam otestuje 3D grafiku, kterou telefon pouziva hlavne pri zobrazeni 3D her nebo v 3D aplikacich. Kdo by si chtel krome grafiky otestovat dalsi hardware telefonu, musi si koupit verzi Business za necelych 25 dolaru.

Nez spustite samotny test, muzete v menu programu nahlednout do System Information, kde zjistite zakladni udaje o telefonu, napr. rychlost procesoru, rozliseni displeje, pocet barev, pamet atd.
Po spusteni testu se Vam na displeji jako prvni cast testu objevi velice pekna animace dvou leticich helikopter v krajine, ktera ma za ukol zjistit pocet zobrazenych snimku za sekundu. Druha cast testu se zameruje na rychlost vykreslovani, vysledkem je hodnota udana v milionech castic za sekundu. Pak nasleduje vykreslovani velkeho mnozstvi 3D polygonu. Hodnoty zaznamenavaji zobrazeni tisice mnohouhelniku za sekundu.

Primo v programu naleznete napovedu o jednotlivych moznostech programu. Na P900 s firmwarem P910i jsem nameril tyto hodnoty.

 
SPMark04 3D Score: 620

 
3D Game: 9.35 fps

3D FillRate: 1.87 Mtexels/s

3D PolyCount: 45.54 Ktriangles/s

 
Informace o hardware telefonu:
CPU speed: 156 MHz
Free mem: 4976 KB

  

Chcete-li sve vysledky porovnat s jinymi symbianovymi modely, navstivte tuto diskusi na MobilManii. 

Komentáře
Příspěvky vyjadřují názory uživatelů a nejsou nijak redigovány.
Vyhrazujeme si však právo příspěvky odstraňovat.
. Autor: Anonym Datum: 2006-12-07 14:44:32
Moje score je 512 Bodu 
 
3D Game: 8.14 fps 
 
3D FillRate: 1.77 Mtexels/s 
 
3D PolyCount: 28.24 Ktriangles/s 
 
 
Informace o hardware telefonu: 
CPU speed: 104 MHz 
Free mem: 2528 KB 
 
 

Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář.
Prosím přihlašte se nebo se zaregistrujte.

 
< Předch.   Další >