" />
Maly, krasny a vykonny - recenze Sony Ericssonu X10 Mini Pro | Tisk |  Email
Sdileni:
Linkuj.cz!
Jaggni to!
pošli na vybrali.sme.sk
Facebook
Jozef Cmar   
Wednesday, 14. July 2010
Po dlouhem cekani jsme se konecne dockali a Sony Ericsson uvedl svuj model X10 Mini Pro na nas trh. Tento model je v mnoha ohledech vyjimecny, v malem tele kompaktnich rozmeru nabizi temer vsechny myslitelne funkce a dokonce v nem nechybi ani do boku vysouvaci QWERTY klavesnice. Sony Ericsson XPERIA X10 Mini Pro tak dava pojmu komunikator zcela novy rozmer. dobre se na recenzi pripravte, po jejim precteni vas mozna ceka navsteva bankomatu, vyber penez a porizeni noveho telefonu.
102~3.JPG 104~2.JPG 94~5.JPG 119~2.JPG


Chytre telefony s QWERTY klavesnici se mi libi uz spoustu let a nekolik malo jsem jich jiz vystridal. Krome pohodlneho psani ale s sebou tyto pristroje vetsinou prinasely vyssi hmotnost a take rozmery, pouzivani takoveho komunikatoru uz nebylo prilis pohodlne a ani telefon s otevrenym operacnim systemem nereagoval vzdy tak rychle, jak bych si pral. Obcas jsem tak na prechodnou dobu sahnul ke hloupemu telefonu bez otevreneho operacniho systemu, ktery sice nenabizi tolik funkci, ale je temer vzdy mensi a kompaktnejsi, navic temer vzdy podstatne rychlejsi. Nyni ale mame rok 2010 a na nas trh vstupuje novinka od Sony Ericssonu - model XPERIA X10 Mini Pro, ktera uspesne boura vsechny zazite predsudky o komunikatorech. Pripravte se na maly a krasny telefon, ktery v sobe skryva maximum dostupnych funkci vcetne otevreneho operacniho systemu Google Android, ktery je vyladeny k maximalni rychlosti a spolehlivosti. Ani to ale neni vse, po kratkem zkoumani objevite v malem tele Sony Ericssonu XPERIA X10 Mini Pro do boku vysouvaci plnohodnotnou QWERTY klavesnici, se kterou je skutecne radost pracovat. Nechci prehanet, ale mozna zde mame nejuzasnejsi komunikator vsech dob, zarizeni tohoto typu na nasem trhu totiz jeste nikdy nebylo a ackoliv se maloktere novince podari me prekvapit, X10 Mini Pro je po vsech strankach uzasnym telefonem, ktery je skutecne radost pouzivat. Za nekolik let redaktorske prace jsem se s zadnym telefonem neloucil tak nerad (a soucasne nebyl tolik spokojeny), jako se Sony Ericssonem X10 Mini Pro, coz pravdepodobne hovori za vse.

100~4.JPG 101~2.JPG 102~3.JPG 103~2.JPG
104~2.JPG 105~2.JPG 106~2.JPG 107~3.JPG

Hlavni vyhody:
- velmi male rozmery
- atraktivni vzhled
- skvela QWERTY klavesnice
- odladeny operacni system
- velmi rychle odezvy
- podpora rychlych dat vcetne Wi-Fi
- velmi presny a citlivy GPS modul
- kvalitni fotoaparat
- standardni konektory
- pevna konstrukce
- dobry hudebni prehravac
- siroke moznosti prizpusobeni
- rozumna cena
- budouci upgrade OS

Hlavni nedostatky:
- male rozmery nemusi sednout kazdemu
- displej by si zaslouzil lepsi rozliseni
- na kazde strance je mozne mit jen jeden widget

108~2.JPG 109~3.JPG 110~2.JPG 111~3.JPG
112~2.JPG 113~2.JPG 114~2.JPG 115~1.JPG

Jako vzdy zacneme popisem konstrukce a tela telefonu, coz je jedna z hlavnich zbrani noveho telefonu. Nez zacnu vypisovat jednotlive rozmery a prvky musim zminit, ze telefon vypada krasne na prvni pohled. Umi zkratka zaujmout a kolibri rozmery jsou neco nevidaneho, telefon schovate v podstate do jakekoliv kapsy, aÂť je tato sebemensi. X10 Mini Pro je jednim z nejpritazlivejsich telefonu vubec, vzhled se zkratka povedl a libi se. Prvnim pohledem byste rozhodne nepoznali, ze se v telefonu skryva kvalitni klavesnice. Ani druhym pohledem byste telefonu hadali tezko vice nez polovinu funkci, ktere nabizi. Ale prestavam se rozplyvat, pojdme ke konkretnim faktum. Rozmery telefonu jsou 90 x 52 x 17 milimetru, predevsim mala vyska je velmi prijemna, sirka je tak akorat a napomaha pohodlnemu drzeni telefonu, stejne jako ani velika ani mala tlousÂťka. Hmotnost je celych 120 gramu, pravdepodobne diky rozmerum ale pusobi vyrazne nizsim dojmem a ani pri primem srovnani s X10 Mini, ktera je vyrazne lehci, jsem nemel pocit, ze bych ty gramy navic jakkoliv citil. Svou roli pravdepodobne hraje take muj kladny vztah k telefonu, ktery se traduje od naseho prvniho setkani, neco na tom ale bude a male rozmery umi kouzla. Kazdopadne tech 120 gramu je stale jeste moc prijemna hmotnost, ktera vam kapsu rozhodne neutrhne. Predni strane dominuje kvalitni kapacitni displej, ktery umi v soucasnosti zobrazit az 65 000 barev. Zamerne pisi zatim, jedna se totiz o softwarove omezeni pouziteho operacniho systemu Android ve verzi 1.6. Pravdepodobne v zari se pro X10 Mini Pro chysta velika aktualizace na Android 2.1, ktera krome spousty vylepseni prinese do tohoto uzasneho telefonu displej s podporou 16 milionu barev. Uz nyni se ale na nej diva velmi prijemne. Rozliseni je 240 x 320 pixelu, uhlopricka pak 2,55 palce. Neni to moc, ale na temer veskerou praci to s prehledem staci.

116~2.JPG 117~2.JPG 119~2.JPG 120~2.JPG
92~7.JPG 93~5.JPG 94~5.JPG 95~5.JPG

Po spusteni vas privita pekne prostredi operacniho systemu Android, v soucasnosti se telefon prodava s verzi 1.6, v listopadu tohoto roku by ale vsechny tri komunikatory Sony Ericsson mely ziskat aktualizaci na verzi 2.1. Hned na uvod bych ale rad zminil, ze u modelu X10 Mini Pro neni starsi verze nijak na skodu a nemusite se bat, ze by vas telefon v cemkoliv omezoval. Vse je velmi rychle a odladene, telefon na vse reaguje okamzite. Behem recenze se k tomuto samozrejme budu vracet, ale povazoval jsem za dulezite to zminit hned na zacatku. Co zminim hned na zacatku je take to, ze predchozi cast recenze byla asi tim nejzajimavejsim respektive nejnovejsim, co vam dnes prinesu. Jak uz se dlouho vi (asi uz od predstaveni modelu X10 Mini a X10 Mini Pro), vyjma klavesnice a nekolika skutecnych drobnosti jsou oba telefony po softwarove strance skutecne naprosto totozne. Ani ja jsem pri nekolikatydennim primem porovnavani nenarazil na nic, cim by se oba telefony od sebe lisily. Z tohoto duvodu si tedy za zaklad nasledujiciho textu vezmu vytah z recenze X10 Mini, kterou si muzete precist zde. Neni to z duvodu, ze bych si chtel usetrit praci nebo se mi nechtelo psat, ale s komunikatory jsem nyni stravil spoustu casu a tak vnimam zanedbatelne rozdily mezi obema telefony. Abych napsal jinou recenzi u X10 Mini Pro nez u X10 Mini by znamenalo, ze bych musel naplno zapojit fantazii a vse se snazil rici jinak popripade v jinem poradi (coz by asi dopadlo spatne a stejne byste to prokoukli). Ale koncim s omluvami, pojdme se na uzivatelske prostredi a funkce Sony Ericssonu XPERIA X10 Mini (Pro :)) podivat spolecne.

Po spusteni telefonu, ktere je mimochodem celkem rychle, vas privita celkem netradicni uvodni obrazovka, minimalne pokud drzite X10 Mini PRo v ruce poprve. Prave proto si ji popiseme trochu podrobneji. Celkove schema ovladani je podobne, jako na jinych telefonech s Androidem, X10 Mini Pro je ale v mnoha ohledech specificka, predevsim co se tyka struktury menu. Pokud tedy vlastnite napriklad model X10, dost veci vas mozna prekvapi. Co se nezmenilo je princip list, ktere muzete vytahovat ze spodni i z horni casti obrazovky. Tazenim prstu z horniho okraje displeje dolu se dostanete k systemovym informacim, tazenim prstu ze spodni casti displeje nahoru se naopak dostanete do menu. Uvodni obrazovka ma v kazdem rohu ikonu, jejiz funkci si muzete sami nastavit a kdykoliv pozdeji zmenit, casto vyuzivane funkce tak muzete mit neustale po ruce. Hlavni cast uvodni obrazovky pak vetsinou nejaky widget pripadne doplnek. Tady ale musim zminit jednu citelnou nevyhodu. Nejprve ale to prijemne - uvodnich obrazovek muzete mit v telefonu prakticky kolik chcete s tim, ze posouvanim prstu doprava a doleva se mezi nimi muzete presouvat. Vse je pohodlne a velmi rychle. Zamrzi ale, ze na kazdou obrazovku je mozno umistit maximalne prave jeden widget. Treba u pohledu na kalendar, ktery zabira skoro celou plochu displeje to samozrejme nevadi, jelikoz uz tam zkratka neni misto, kam byste mohli neco dodat.



Spousta lidi ale rada pouziva widgety, ktere ovladaji stav Bluetooth, GPS, Wi-Fi a podobne. Sam je mam na sve X10 hned na uvodni obrazovce a diky ctverici malych ikon je ovladani telefonu velmi rychle. Tady ale u X10 Mini Pro prave nastava problem - ackoliv by se techto malych widgetu na obrazovku bez problemu veslo hned nekolik, telefon to zkratka neumoznuje a na kazdou stranku dovoli umistit pouze jeden. Tim padem je moznost rychleho ovladani siÂťovych technologii celkem dost omezena. Nastesti je ale v telefonu jeden widget primo od vyrobce, ktery toto umoznuje a diky kteremu preci jen vse muzete mit po ruce. Trochu problem ale nastane v pripade, kdy vam treba nebude vyhovovat jeho vzhlede nebo rozlozeni. Doplnky, ktere by se bez problemu vesly na jedinou obrazovku tak musim mit na obrazovkach ctyrech a tim samozrejme odpada moznost nejake rychle prace s nimi. Docela mi to prijde skoda, tohle se urcite dalo domyslet jeste o chloupek lepe a telefon by to zase posunulo blize k dokonalosti. Bude tedy zalezet na fantazii kazdeho z vas, jak si uvodni obrazovku a jednotlive stranky prizpusobi tak, aby se k casto pouzivanym aplikacim dostal co mozna nejrychleji. Potesi alespon moznost libovolneho presouvani ikon v ramci menu, tato konkretni funkce mi zrovna v dospele X10 docela chybi a o to vice se divim, ze v X10 Mini Pro se tato funkce objevuje. Jeste vice by me ale potesilo, kdyby se nepouzivane funkce daly skryt. Naprogramovani podobne veci podle me moc casu nezabere, ale ocenil bych to velmi. Abych ale prostredi jen nekritizoval - diky sirokemu spektru aplikaci, ktere na Androidu funguji, neni zadnym problemem si stahnout nejake alternativni prostredi, ktere nabidne plnou customizaci uvodnich obrazovek, takze na nich muzete pouzit kolik widgetu chcete a ovladatelnost to posunuje radove dal. Me ale mrzi, ze tato moznost neni primo v telefonu, pro mene zkusene uzivatele je to komplikace navic a ne kazdy by mohl zjistit, ze je podobna uprava mozna. Za sebe rozhodne doporucuji program Zeam, velmi obliben je take ADW Launcher. Idealni je vyzkouset oboji a zakotvit u toho, ktery vam sedi vice, v mem pripade je to prvni zmineny program.



Zakladem temer kazdeho mobilniho telefonu je samozrejme kvalitni telefonni seznam a take pohodlna prace se zpravami. Oboji je u X10 Mini Pro velmi jednoduche, ale maximalne funkcni, na rozdil od X10 Mini bez klavesnice se navic dockame i luxusniho zadavani delsich textu a vyhledavani cehokoliv potrebneho, takze velika pochvala navic. Telefonni seznam se muze synchronizovat s vasim uctem na internetu, sam ale tohoto prilis nevyuzivam. je samozrejme vicepolozkovy a disponuje temer neomezenou kapacitou na ulozene udaje. Ke kazdemu kontaktu se da ulozit desitky podrobnosti, mezi vasimi znamymi si tak rychle udelate prehled. Podobne jednoduse jsou zpracovane take zpravy, ktere se mohou radit formou konverzaci. Pokud vam tento styl nevyhovuje, muzete si z Marketu stahnout aplikace, ktere se zpravami pracuji jinak, doporucuji vyzkouset napriklad Handcent SMS. Samozrejmosti je kvalitni emailovy klient, separatne pritom stoji aplikaci pro pristup ke Gmailu, ktera ve srovnani s beznym emailovym klientem v X10 Mini Pro nabizi nektere funkce navic, mozna bych ale cekal jeste vetsi provazanost. S vestavenou aplikaci jsem ale byl velmi spokojeny, funguje dobre a jednoduchost je zde vyhodou. Samozrejmosti je take plna podpora multimedialnich zprav a take prakticky neomezena kapacita na vsechny druhy zprav. Psani je diky skvele klavesnici maximalne pohodlne a problemem nejsou ani delsi texty.

Pozadu nijak nezustavaji ani funkce organizacni. Tady je ale hned na uvod potreba doplnit, ze pokud mate cas a chuÂť, muzete si organizacni funkce (podobne jako treba aplikace pro praci se zpravami SMS) nahradit vlastnimi a casto take pro vas vyhovujicimi alternativami. V tomhle spociva velike kouzlo otevreneho operacniho systemu - telefon si muzete upravit prave tak, jak sami uznate za vhodne a jak to vyhovuje prave vam. Pouzity kalendar je velmi jednoduchy a pritom prehledny, samozrejmosti je jeho prima provazanost s Google kalendarem (a je jedno, zda jej pouzivate nebo ne). U jednotlivych udalosti muzete nastavit pripomenuti, delku trvani, misto a samozrejme take opakovani. Hodne se mi libi, ze kalendar vzdycky zobrazuje prave pet celych tydnu z aktualniho mesice, nejenom dny od prvniho do posledniho. Jeho hlavni sila ale je v jednoduchosti a provazanosti se svym webovym kolegou, zadne podrobnejsi nastaveni ani funkce nenabizi. Velmi kvalitni a povedene jsou budiky, se kterymi se skvele pracuje a kazdemu zvlasÂť se da nastavit jine opakovani. Mam rad jednoducha a funkcni receni a v tomto smeru se mi budiky u X10 Mini libi maximalne. Co se mi libi mene je fakt, ze pri vypnutem telefonu budik nezvoni, to je ale vzhledem k pouziti otevreneho operacniho systemu celkem logicke. Nechybi ani poznamky, stopky nebo minutka, vetsinu techto aplikaci jsem ale brzy nahradil kvalitnejsimi aplikacemi z Marketu. Tim nechci jejich kvality nijak snizovat, funguji precizne a velmi dobre, ale daji se zkratka najit i lepsi a opet se vracim k tomu, ze kazdy si muze sam vybrat, co se mu libi. Na zaver jsem si nechal jednoduchou, ale velmi pohodlnou kalkulacku. Trochu stranu aplikaci pro pristup k socialnim sitim nebo treba YouTube stoji ta s nazvem Backup and Restore, jejiz nazev hovori pravdepodobne za vse. Umi snadno a rychle zazalohovat kontakty, zpravy a take nastaveni systemu.




Nez se ale vrhnu na jednotlive polozky nabidky nastaveni, dovolim si kratkou odbocku smerem k operacnimu systemu a provazanosti se sluzbami Google. Nepopiratelnym faktem zustava, ze abyste telefon alespon trochu mohli vyuzivat, bez uctu od Googlu se neobejdete. Sice jej nemusite pouzivat pro nic jineho, nez pro vas telefon, tim padem se nikdy nemusite prihlasovat treba v pocitaci, mit od Googlu emailovou schranku a podobne, na druhou stranu jina cesta skutecne zatim neni. Troufam si tvrdit, ze urcite existuji zakaznici, ktere timto postojem Google odradi a jakkoliv chapu postoj materske spolecnosti, mozna by neskodila trochu vetsi benevolence. AÂť zamirite v menu temer kamkoliv, pri prvnim spusteni jste nuceni opakovane zadavat prihlasovaci udaje ke svemu uctu. Konkretne treba pri prihlaseni do Marketu ale nutne prihlaseni moc nechapu... Pochopil bych to v okamziku, kdy chci komentovat a hodnotit aplikace, ale pokud si je chci jen prohlizet pripadne stahovat, tak je to podle me naprosto zbytecne a jen to obtezuje. Osobne bych ocenil take moznost pouziti sveho uctu u vsech sluzeb, ktere jej vyzaduji, nemusel bych jej tak zadavat opakovane v nekolika aplikacich. Krome standardniho nastaveni bezdratovych technologii a GPS modulu si muzete napriklad zvolit, zdali chcete povolit instalaci aplikaci, ktere nepochazi z Marketu pripadne zda chcete s Googlem sdilet svoji polohu, cimz muzete ovlivnit vysledky vyhledavani v internetovem prohlizeci. V praxi jsem tuto funkcionalitu ale zkousel minimalne, takze az cas ukaze, jak propracovane to Google v tomto smeru ma. Libi se mi take pohodlna prace s pameti a pameÂťovou kartou, stejne jako mnoho dalsich drobnosti, ktere se da nastavit. Coby zaryteho uzivatele telefonu Sony Ericsson mi ale zatim stale vadi nemoznost pouziti schemat... Prostredi je zkratka modre a bud se vam libi, nebo se vam nelibi. ÂŽadna jina moznost zatim bohuzel neni a to je podle me docela skoda... Podobna vec me mrzi take u vlastni X10, jsem totiz priznivcem cerne barvy a ackoliv modrou mam take rad, nemoznost pouziti jine barvy v menu je pro me obcas celkem iritujici. Co je naopak fajn je moznost vyuziti baterie, respektive tedy znazorneni toho, co vam ubira nejvice energie. Vzhledem k nevelke baterii X10 Mini Pro sem doporucuji obcas nakouknout a take poridit nejakeho kvalitniho spravce bezicich procesu.




Krome fotoaparatu, kteremu se budu venovat pozdeji, nabizi telefon spoustu dalsich moznosti, jak ukratit vas volny cas. Zakladem je kvalitni hudebni prehravac, ktery sice neoplyva funkcemi, zato je maximalne intuitivni a velmi dobre ovladatelny. Zvuk ze sluchatek je dostatecne kvalitni a pohodlnemu poslechu velmi napomahaji take standardni konektor 3,5 mm jack, diky kteremu si muzete k telefonu pripojit jakakoliv sluchatka, nebo napriklad podpora pameÂťovych karet, diky niz vam misto na vasi hudbu pravdepodobne nikdy nedojde. Ackoliv displej neni prilis veliky, ovladaci prvky jsou dostatecne rozmerne a byl jsem s nimi naprosto spokojeny. Chybet nemuze ani radio, to je ale v dnesni dobe celkem na ustupu, takze si nejsem jisty, kolik budoucich majitelu X10 Mini Pro jej bude aktivne vyuzivat. Podobne spokojeny jsem byl take s prehravacem videa, jeho pouziti je ale diky parametrum displeje docela na hrane. Ne ze by se na video nedalo divat, ale na celovecerni film to nebude. Temer ve stejnem duchu se pak mohu vyjadrit take o prehravaci videi ze serveru YouTube - funguje vyborne, ale ne zrovna obrovsky displej neni na stale sledovani videa prilis uzpusobeny. Na druhou stranu YouTube neni o filmech, ale spise o kratkych scenach a na ty je Sony Ericsson XPERIA X10 Mini Pro pripravena dostatecne dobre. Pokud prilis neholdujete videu a hudbe, muzete se smele pustit do hrani her. v obchode s aplikacemi, ktery nabizi v zakladu kazdy mobilni telefon s operacnim systemem Android, najdete tisice volne dostupnych her. Kvalitnejsi a propracovanejsi kousky jsou zpoplatnene, coz je pro nas zatim docela problem. Pro nasi republiku totiz stale neni umozneno prime nakupovani aplikaci pres Market a to je docela skoda.



Docela velikou neznamou pro me byla kompatibilita aplikaci, kterych uz muzete na Marketu najit nekolik desitek tisic, z nichz je spousta k dispozici zdarma, coz je samozrejme pro koncoveho uzivatele prijemne. Trosku ale zamrzi, ze v nasi zemi zatim nejsou podporovany nakupy placenych aplikaci, snad se brzy dockame napravy. Ale zpet k displeji a jeho rozliseni. Preci jen operacni system Android zatim mely telefony vetsinou s vyssim rozlisenim displeje, proto jsem byl dost zvedav, jak si Sony Ericsson XPERIA X10 Mini Pro poradi s nejcasteji pouzivanymi aplikacemi. Sam jsem se prvne vrhnul na testovani tech aplikaci, ktere sam pouzivam na sve velike X10, po case jsem take v nasem diskuznim foru zalozil tema, kde se kompatibilite aplikaci venujeme a kde kdykoliv mohl napsat nazev aplikace, kterou chce na X10 Mini Pro vyzkouset a vetsinou behem kratke doby dostal odpoved vcetne screenu s popisem toho, jak si ta ktera aplikace s X10 Mini Pro rozumi. Po nekolika tydnech zkouseni a testovani velikeho mnozstvi aplikaci mohu smele prohlasit, ze s kompatibilitou nebudete mit naprosto zadny problem. Na malem krasnem komunikatoru rozchodite temer vse, pocinaje automobilovou a turistickou navigaci, pres editory Office dokumentu az po nejruznejsi spravce souboru a dalsi uzitecne doplnky. Velmi dobre funguji take widgety na uvodni obrazovku, v nekterych pripadech je ale velmi omezujici fakt, ze na kazdou stranku muzete umistit prave jeden widget. Predevsim u miniaplikaci, ktere obsluhuji GPS, Wi-Fi, Bluetooth a podobne je to skoda (nastesti je v telefonu jednou jiz zmineny widget, ktery toto dokaze nahradit).





Jak je tedy videt z vyse uvedeneho textu, ani mensi fyzicke rozmery displeje a jeho nizke rozliseni nejsou nijak omezujici. Samozrejme, ze pro nektere uzivatele uz je displej zkratka docela maly, snad zadny telefon se ale nikdy nemuze zalibit vsem a dokonaly neni ani Sony Ericsson XPERIA X10 Mini Pro. To co nabizi ale zvlada skutecne skvele. Aplikace muzete stahovat pres Market, ktery najdete primo v telefonu a ktery nabizi tisice kvalitnich aplikaci, z nichz mnohe jsou k dispozici zdarma. Pro jejich stahovani vyuzijete jiste kompletni podporu rychlych dat vcetne HSDPA, pokud ale neradi platite svemu operatorovi, ocenite take integrovanou kartu Wi-Fi. S tou telefon pouzivam velmi casto take ja a behem mnoha hodin pripojenych pres Wi-Fi jsem si nevsiml zadnych vypadku nebo napriklad nestability signalu. Potesi take integrovany GPS modul, ktery je velmi citlivy a velmi rychle je schopen urcit polohu telefonu. Jak jsme si ukazali o neco vyse, pro telefon neni problem pracovat s kvalitnimi autonavigacnimi aplikacemi a problemem neni ani turisticka navigace.



Pokud tedy hledate maly navigator, ktery muzete mit neustale u sebe a ktery vam dobre poslouzi jak v prirode, tak i treba v automobilu nebo na kole, je pro vas Sony Ericsson XPERIA X10 Mini Pro tou spravnou volbou. Diky otevrenemu operacnimu systemu Android navic muzete GPS modul vyuzit ve spouste aplikaci, zalezi jen na vasi fantazii. Ja osobne si vystacim s jiz zminenou turistickou navigaci TrekBuddy a take Navigonem do automobilu. Obe aplikace pouzivam take na X10 a na obou telefonech funguji skutecne skvele, to uz ale trochu odbiham od tematu teto recenze. Jeste se vratim k podpore rychlych dat - operacni system Android je primarne nastaveny tak, ze pripojeni k internetu vyzaduje temer ke vsemu, pokud se tedy nechcete vyhnout nemilemu prekvapeni, tak si bud nechce u sveho operatora aktivovat neomezeny datovy balicek, pripadne si nechte zakazat pristupove body. Jelikoz Android bez internetu ale neni tim pravym, je idealni se ve druhem pripade alespon obcas pohybovat v dosahu nejake Wi-Fi site.

Telefonu samozrejme nechybi ani fotoaparat, take ten se ale nijak nelisi od toho, ktery najdeme v Sony Ericssonu XPERIA X10 Mini Pro. Stejne jsou vsechny jeho parametry, stejne jako klady a zapory prace s nim a moznosti nastaveni. Predevsim pro zopakovani a pripomenuti si tedy uvedme ty nejdulezitejsi vlastnosti. V tomto smeru vas tedy spise odkazu na nasledujici clanek, kde se fotoaparatu venujeme o neco vice. Snimky jsou dostatecne kvalitni a s novou verzi FW se dale zlepsuji, absence jakekoliv moznosti nastaveni ale preci jen zamrzi a obcas by se hodilo do fotografie nejakym zpusobem zasahnout. Ovlivnit muzete pouze druh sceny pripadne pouziti prisvetlovaci diody, nic dalsiho uz vam telefon nenabidne.

DSC00002~1.jpg DSC00003~1.jpg DSC00004~1.jpg DSC00005~1.jpg DSC00006~1.jpg
DSC00007~2.jpg DSC00008~1.jpg DSC00009~2.jpg DSC00010~1.jpg DSC00011~2.jpg
DSC00012~1.jpg DSC00013~2.jpg DSC00014~4.jpg DSC00015~2.jpg DSC00016~3.jpg
DSC00017~3.jpg DSC00018~2.jpg DSC00019~1.jpg DSC00020~1.jpg DSC00021~2.jpg
DSC00022~0.jpg DSC00023~0.jpg DSC00024~1.jpg DSC00026~1.jpg DSC00027~1.jpg
DSC00028~0.jpg DSC00029~0.jpg DSC00030.jpg DSC00031.jpg DSC00032.jpg
DSC00033~0.jpg DSC00034.jpg DSC00035.jpg DSC00036.jpg DSC00037.jpg
DSC00038.jpg DSC00039~0.jpg DSC00040.jpg DSC00041~0.jpg DSC00042.jpg
DSC00043.jpg DSC00044.jpg DSC00045.jpg DSC00046.jpg DSC00047~0.jpg
DSC00048.jpg DSC00049.jpg DSC00050.jpg DSC00051.jpg DSC00052.jpg
DSC00053.jpg DSC00054.jpg DSC00055.jpg DSC00056.jpg DSC00057.jpg
DSC00058.jpg DSC00059.jpg DSC00060.jpg DSC00062~0.jpg DSC00063.jpg
DSC00064.jpg DSC00065.jpg DSC00066.jpg DSC00067.jpg DSC00068.jpg
DSC00069.jpg DSC00070.jpg DSC00071.jpg DSC00072.jpg DSC00073.jpg
DSC00074.jpg DSC00075.jpg DSC00076~0.jpg DSC00077.jpg DSC00061.jpg

Trochu netradicne na zaver jsem si nechal kapitolu venujici se osobni zkusenosti s QWERTY klavesnici na Sony Ericssonu X10 Mini Pro. Tu uz pouzivam nekolik mesicu, takze uz jsem si na nic dost zvyknul a mam s ni mnoho zkusenosti. V posledni dobe preferuji vyhradne telefony s QWERTY klavesnici, aÂť jiz se jednalo o P1i nebo nyni nektere komunikatory od BlackBerry. Po nekolika mesicich pouzivani tedy mohu smele prohlasit, ze klavesnice na X10 Mini Pro je velmi pohodlna a prace s ni je maximalne rychla, vse ma ale jednu podminku. nesmite mit prilis velike prsty, jinak vam hrozi, ze budete mit problem s mackanim jednotlivych tlacitek. Vse ma totiz sve pro a proti a v tomto smeru jsou dojmy z klavesnice na Mini Pro uplne stejne, jako kdyz nekomu pujcim sve BlackBerry. Komu se prsty na klavesnici vejdou, je na vysost spokojeny - mezery mezi tlacitky jsou male, takze na vse dosahnete bez prehmatavani, odezva je rychla a stisk jisty. Pokud ale mate vetsi prsty, tak se vyhoda malych rozestupu muze rychle zmenit na nevyhodu. Tady to tedy je jasne o tom, jak to komu sedne, pred koupi doporucuji klavesnici vyzkouset. Obecne vzato bych ji doporucil spise mladsim lidem (predem se omlouvam, pokud jsem se nekoho dotknul). Pokud vam uz doma rikaji dedo nebo je to na spadnuti, male rozestupy by pro vas mohly byt problemem. Pokud naopak jeste mate sikovne prsty, X10 Mini Pro vam da moznost je naplno vyuzit pro rychle psani. Asi samozrejmosti je fakt, ze na psani vsemi deseti to neni, osobne pisi dvema prsty a myslim, ze rozhodne nejsem pomaly, i kdyz proti BlackBerry 9700 tam nejake zpozdeni stale je. Pokud ale textu pisete mnoho, je klavesnice dobrym resenim.

96~6.JPG 97~4.JPG 98~4.JPG 99~4.JPG

Sony Ericsson XPERIA X10 Mini Pro si me ziskal predevsim svou komplexnosti. Telefon obstoji stejne dobre jako mala stylovka s dotykovym kapacitnim displejem, jako vykonny komunikator s QWERTY klavesnici, rychlymi daty a integrovanym GPS modulem. Je jen na vas, jak se k novemu telefonu postavite, ale X10 Mini Pro vase naroky temer jiste splni. Velmi ocenuji, ze se vyrobce vyvaroval jakekoliv vyraznejsi chyby, jako se mu to obcas podarilo v minulosti. Po nejake dobe se do redakce opet dostal telefon, ktery budu jen velmi nerad vracet. Abych byl naprosto uprimny, hodne zvazuji jeho porizeni. V posledni dobe se mi libi mnoho telefonu, ale Sony Ericsson X10 Mini Pro je zkratka vyjimecny v mnoha ohledech a moc se mi nedari to ignorovat. Laka me predstava skutecne kapesniho zarizeni, ve kterem ale nechybi nic podstatne. Ani starsi verze operacniho systemu neni nijak naskodu, po ocekavanem podzimnim updatu ale lze ocekavat, ze zarizeni bude jeste o neco lepsi, coz uz si dost dobre neumim predstavit. Komunikace dostava novy rozmer, Sony Ericsson si zaslouzi obrovskou pochvalu. Model XPERIA X10 Mini Pro nema v soucasnosti zadneho primeho konkurenta a je zkratka perfektni...

Sony Ericsson XPERIA X10 Mini Pro muzete zakoupit na oficialnim e-shopu Sony Ericsson


Komentáře
Příspěvky vyjadřují názory uživatelů a nejsou nijak redigovány.
Vyhrazujeme si však právo příspěvky odstraňovat.
. Autor: Gilraen Datum: 2011-08-09 22:01:09
Ahoj, vazne uvazuju o koupi tohodle malyho sympaÂťaka :) Mela bych par dotazu na uzivatele, co uz ho vlastni delsi dobu. Nepatrim mezi ty, u kterych je mobil zalezitost na pul roku, tak by mne zajimala zivotnost :) 
 
Jak je to s prachem v displeji,klavesnici,doure na sluchatka a usb? 
Neopotrebuji se rychle tlacitka a vysouvani qwerty? 
Docetla jsem se vsude mozne, ze je treba casto nabijet. Neodesla vam uz po roce baterka? 
Funguje spravne displej po delsi dobe? 
 
Predem diky za odpovedi ;)
. Autor: animula Datum: 2010-08-27 13:41:09
Ja som videla u vodafone okolo 5-6000 Kc. DosÂť drahy. Preto je dobra ta suÂťaz, ale mame malu sancu to vyhraÂť. :sigh Ale je dobra zabava otociÂť 3D fonik :)
Autor: kameraman Datum: 2010-08-27 10:49:12
To ani ja neviem ako to robia, ale velmi sa mi to paci :D. Aj vtedy som hral , kedy tie slova mali zbieraÂť, aj teraz som uz zucastnil, viem ze nemam sancu lebo som vzdy nesÂťastny v takych veciach, ale nevadi, aspon som len dobre bavil :D. A na prvy pokus sa my to podarilo otociÂť :D cital som ze telefon uz predavaju aj operatory. Neviete ze ake ceny maju?
Autor: janokimak Datum: 2010-08-23 11:15:44
Noo nepovedz, vsetci mame sancu vyhraÂť, ide tu o 10 telefonov, nie o jeden :)) Mal si pravdu, ja som prvy krat cudoval, ze ako sa to mohol objaviÂť na obrazovke.. ako to robia?:OO :?
. Autor: adamhouska Datum: 2010-08-23 10:44:59
Co se tyce soutezi od SE, tak je rozhodne lepsi nez ta minula s Fingerdance... Ta byla na nic, ale tahle alespon stoji za to vyzkouset doma, i kdyz ten telefon nevyhrajes. Ty co nejsou v 3D modelovani doma, z toho budou mit haluz. 8)
Autor: verbatim902 Datum: 2010-08-22 16:14:31
"Telefon totiz nepodporuje prenos dat pres bluetooth a droidi aplikace bluetooth file transfer vam prenese data pouze z telefonu ven, nikoli opacne" 
 
Jde to i opacne - osobne vyzkouseno - ale myslel jsem, ze z toho vyrostu... Uz aby byl ten update a hlavne behem zari :-)
. Autor: marekberez Datum: 2010-08-17 12:01:42
Taky jsem to jeste parkrat zkusil, ale ani u me to neslo pres facebook. Nechtel jsem se kvuli tomu na Facebook prihlasovat, tak jsem to zkusil asi pred hodinou u kamose, pres jeho facebook. Vypadalo to fakt dobre! Ted uz se jenom modlim, abych ten telefon nevyhral, jinak se silene pohadame o tom, ci by ten telefon byl :x :grin
Autor: GoodBoy Datum: 2010-08-16 16:25:19
U mna to neislo :S .. ja som to skusil cez facebuk... inak to funguje najlepsie len s IE , s firefoxom som mal problemy pri spusteny kamery..
. Autor: marekberez Datum: 2010-08-16 11:08:03
da se to hrat i bez toho abych se musel prihlasit na facebook?!
. Autor: GoodBoy Datum: 2010-08-16 10:26:31
Ahojte, nasiel som suÂťaz o mini pro :D. pozrite si na tu stranku --> http://www.sonyericsson.com/catchlife/index.php?cc=cz&lc=cs&section=x10minisspecial  
 
Kliknite na tisk a vytlacte ten marker (ta cierno-biela obrazka ). Potom klik na pokracova a cez facebook si spustite jednu webcam aplikaciu. Ten marker drzte tak,aby sa to webcamera videla.. aplikacia vam to spracuje a uvidite mini pro v rukach :D:D:D. Otocte v 360° a uz ste aj suazili :D . U mna to islo len s Internet explorerom.. neviem preco, ale nevadi.. skvela hra :D
Autor: VaRo Datum: 2010-07-28 07:23:55
Slovy Jary Cimrmana: "Budoucnost bude patrit Androidu". Vice: 
http://mobil.idnes.cz/sony-ericsson-vidi-budoucnost-v-androidu-se-symbianem-uz-nepocita-10b-/mob_sonyericsson.asp?c=A100721_152924_mob_denik_ada
Autor: VaRo Datum: 2010-07-27 13:17:07
BT zamrzi, to mas recht, ale to by mel resit upgrade fw. Chapu ale, ze jsou lidi, kteri na nej nechteji cekat. Mini pro mam. Trochu me zklamal displej (po case to uz neni tak hrozny, mozna zvyk...), ale nadchl vestaveny reproduktor. Zvukovy vystup mi neprijde tak zalostny, jak popisujes, jsou ale i lepsi. EQ by snad mel byt obsazen tez v novem firmu, ale to nevim jiste. Hlavni vyhodou tohoto modelu stale zustava solidni cena a na trhu s mimiaturnimi smarty jeho jedinecnost...
. Autor: Srp Datum: 2010-07-27 12:59:02
Tak uz jsem se te "nadhery" zbavil. Telefon totiz nepodporuje prenos dat pres bluetooth a droidi aplikace bluetooth file transfer vam prenese data pouze z telefonu ven, nikoli opacne. Nechapu ze o tom SE neinformuje. Jinak zapomente na aspon trochu slusnejsi poslech hudby. Zvuk je hruza, plochy, nevyrazny. Mozna pokud poslouchate jazz tak dejme tomu, ale i tak. Absence toho eq je v tomto pripade fatalni.
Autor: Marakesch Datum: 2010-07-23 16:38:11
tak to s equalizerom a moznostami fotaka je znama vec uz z x10 mini.  
ja sa opaknem, ale som trosku sklamany, ze cakam na top ponuku vo velkosti vivazu , ale s androidom a ta neprichadza. X8 nepovazujem za top ponuku, to je velmi limitovany telef. 
v casoch ked konkurencie za fakt slusne ceny ponuka namaxovane mstroje
. Autor: Srp Datum: 2010-07-23 11:25:12
1. absence ekvalizeru a vubec jakekoli moznosti upravy zvuku u hudebniho prehravace 
2. absence autospouste ( a jakehokoli dalsiho nastaveni )u fotoaparatu
Autor: Marakesch Datum: 2010-07-20 08:36:18
vie niekto,ze ci v buducnosti nejakym novym firmware-om pridaju moznost mat na display-i viac nez len 1 widget ?
Autor: cola2600 Datum: 2010-07-18 14:09:42
Tento model pokud se nepletu ma procesor ze starsi rady armv6 takze si na tom jeste ktomu s takovim rozlisenim nezahrajete zadnou novejsi 3d gamesku na androidy :-)
Autor: DiCE Datum: 2010-07-17 20:25:05
Bude moznost zmenit schema po updatu na novy OS. Pisete, ze tato moznost neni, ale na obrazku u recenze je videt fialove pozadi. Mohl by mi nekdo vysvetlit jak to tedy je ?
Autor: MonikaSh Datum: 2010-07-17 12:17:03
Dik za objasneni. Kazdopadne jsem myslela tu HW klavesnici.
Autor: VaRo Datum: 2010-07-15 22:12:43
to byla sw a pokud nekdo hleda hw qwertz, zkuste toto: 
http://androidforum.cz/navod-na-hw-qwertz-klavesnici-t1529.html
Autor: VaRo Datum: 2010-07-15 21:36:08
qwerty x qwertz se resi treba tady: 
http://androidforum.cz/latinime2-ceska-sw-klavesnice-t4010.html
. Autor: pje Datum: 2010-07-15 19:01:47
rad bych to rekl s jistotou, ale momentalne zadny android po ruce nemam (uprava od SE nemuze mit na to podstatny vliv). Z povahy androidu nicmene plyne, ze variant klavesnic je k dispozici vice, jen nemusi byt uzivatelsky od pocatku k dispozici. VaRo snad upresni...
. Autor: pje Datum: 2010-07-15 18:56:33
Predmet recenze je povedeny po vsech strankach, soft je vzdy bud kvalitni nebo nekvalitni,coz u androidu 1.6 s otiskem SE ladicu a s garanci rychych upgradu plati to prvni. Chalanom z pod tatier by som priatelsky odporucil, aby sa pitali radsej mozgu a nie horkom pretlakovanej biopumpy. X10 Mini Pro je zarizeni bez viditelnych a omezujicich slabin, je kvalitne vyrobeny a funkcne svizny a spolehlivy, dokonce i vydrzi vice nez by se dalo cekat, a to materialne i energeticky. Marne hledam za dany peniz (se zapoctenim otevreneho OS zdarma) srovnatelne vyhodne a funkcni zarizeni s designem, za ktery se nemusim stydet. Mimochodem, na svem Thinkapdu X40, ktery mi slouzi ke spokojenosti leta, nemam jedinou funkcni vyhradu navzdory zastaralosti a nizke vykonnosti HW komponent - proste to dobre slouzi a soucasne i solidne reprezentuje. Racionalne nelze tehle smartfoun za nic dehonestovat a cinit tak recenzentovi vypovida o urovni tech, co tak cini. Kolik zbytecnych osobnich invektiv je kvuli pitomemu spotrebnimu elektronickemu hejblatku...
Autor: MonikaSh Datum: 2010-07-15 18:39:55
Hosi, zklidnete svuj testosteron, a prestante se presvedcovat, kdo z vas je lepsim kohoutem. :grin  
Na autora - da se zmenit qwerty na qwertz tak, jak to maji nekteri "korejci"?
Autor: Marakesch Datum: 2010-07-15 17:04:06
inac (sorry Tomasoo) nchapem, ako sa mohol odoslat moj prispevok pod Tomasoo menom - chybicka se vloudila - admin , ak to vies napravit, pls. zmen to. 
 
Varo: je to chyba stranky - neze ta napadne hovorit ,ze som s Tomasoo-m ta ista osoba, nie som.  
ale zas tentokrat (aj ked je mi to divne) s tebou aj celkom ,ze suhlasim 8)
Autor: VaRo Datum: 2010-07-15 16:41:13
1. Pravdu nemas, kdybys sledoval trochu ekonomicke vysledky jednotlivych vyrobcu, vedel bys, ze SE po dlouhe, predlouhe dobe vylezl z cervenych cisel... a problemy zmitaji, krom jinych Nokii, ktera na to nebyla zvykla... 
2. Takovej uzivatel, co pises, kolikrat ani nevi, jakou verzi Androidu foun ma a je mu to fuk. To, ze je dobre, ze SE sel touto cestou (s nizsi verzi OS) muzu dolozit i tim, ze po delsi odmlce tento model postupne do sve nabidky zaradili i vsichni relevantni nadnarodni operatori, kteri po malerech s predchozimi smarty teto znacky timto davaji najevo zlepseni vzajemnych vztahu => tim SE zasadnim zpusobem ovlivni sve trzby. A pokud firmy budou ve velkem nakupovat X10-ku mini (a to je to nejdulezitejsi), zamestnanci urcite nebudou nadavat, ze tam nemaji nejnovejsi verzi OS, kord, kdyz jeho aktualizace je dnes uz otazkou nekolika mala minut a zvladne ji i amater, ktery umi cist... driv to bylo daleko daleko tezsi... navic uz mozna dnes ve fabrice do novych kousku zacinaji nalevat Androida 2.1...
Autor: ToMaSoo7 Datum: 2010-07-15 16:21:14
pretoze Varo, aby som ti vysvetlil moj myslienkovy chod - podla mna bezny uzivatel ked vidi moznost kupit SE s 1.6 al. inu znacku s vyssou verziou os (mobil porovnatelnej vybavy), moze sa stat, ze si vyberie inu znacku len preto, ze mu pride narocne urobit si doma update na vyssiu verziu os. 
 
a dominantne android znacky maju kopec super modelov na trhu s vyssim os. tak preco by bezny uzivatel (nie absolutny fanusik SE) cakal ked si moze vybrat co hlada inde ?? SE chce predat mobily aj ludom , ktori znacku SE nepouzivaju roky ako asi ty a urcite ja. inac ide SE do kelu.. resp. v keli uz je, ide o to ci sa odtial konecne vyhrabe tam kam patri. toto dufam tiez chapes..
Autor: VaRo Datum: 2010-07-15 16:08:05
Marakeschi, Marakeschi - Ty snad za to ani nemuzes... :grin Hezkej den Ti preju ;)
Autor: Marakesch Datum: 2010-07-15 15:49:12
ale ani ja nejak extra nevidim 1.6 ako minus (len ciastocne kvoli neskor casu), ale upgrade nevidim ako plus skor ako samozrejmost. urcite ma chapes. preto by som ja mozno volil nedat ani ani. ale toto nie je nic tak vazne, co by prekazalo. 
 
vies Varo, clovek sa vytoci najma vtedy, ked to co sa o nom pise je zvacsa pravda. 
 
a co ako ,ze si tu dlhsie ?? mas komplex starsieho, ze uz nikto dalsi sikovnejsi sa po tebe nemoze narodit ?? tak to sa mas sakra s cim vyrovnavat.. nezavidim 
 
a aby som sa snazil byt objektivny, to tvoje posled. vysvetlenie o 1.6 z pohladu SE by aj logiku malo, ale kedze SE jaksi neni ani jedina a momentalne uz vobec nie dominantna znacka na trhu, tak s tebou tak ci tak ja nesuhlasim.
Autor: Joza Datum: 2010-07-15 15:07:40
Tady se to zase jednou rozjelo ve velkem, viditelne jsme rozdeleni na dva tabory :) A ja jen zopakuji to svoje - odladeny system ve verzi 1.6 s jistotou upgradu za dva mesice je pro me zkratka plus. Jasne, kdyby to bylo za mesic, bylo by to lepsi, za tyden by to bylo jeste lepsi. Ale na tomto uz se neda lpet. Stary Android vnimam maximalne jako drobnou komplikaci, ale neni to minus a pro nekoho, kdo si telefon neporizuje na mesic nemuze byt o nevyhode ani rec.
Autor: VaRo Datum: 2010-07-15 14:56:52
ToMaSoo7 - ty ses vazne nezmar.  
1. Tak jeste jednou a naposled. SE, kdyz pripravoval svou grafickou nastavbu k OS, nemohl jeste pouzit novou verzi Androida, protoze jeste ofiko 100%-ne odladena nebyla a ve financni situaci a po malerech s predchozimi smarty, si to proste a logicky ani nove vedeni SE nechtelo testnou a vsadilo na jistotu => logicky pripravili odladenou verzi 1.6. Souhlas? 
 
Takze nemuze byt minusem neco, co nema jinou alternativu, tzn.bud by byl smart s 1.6 kou nebo nebyl zadny. 
 
Soucasne SE oznamil, ze bude od zari free upgrade na vyssi verzi a opet reci o tom, proc to uz neni verze 2.2 jsou k nicemu, viz me vysvetleni vyse. 
 
Za necele 2 mesice uz budou z vyrobnich pasu sjizdet X10-ky mini s odladenym a SE upravenym Androidem 2.1, ted za necela 2 mesice je nase diskuze zde absolutne o nicem.  
 
A bude-li mit prodej X10-ky mini uspech, jako ze asi jo, budou i dalsi ofiko upgrady OS. 
 
Takze rekapitulace nemuze byt minusem neco, co v dobe sveho uvedeni nema alternativu, uz jsi to popchopil???
Autor: ToMaSoo7 Datum: 2010-07-15 14:47:59
Nemusi to skoncit remizou, ak mi nejak logicky odvovodnis to ze stary android nieje v minusoch a aj to preco si dal moznost ubgrade do plusou tak uznam ze mas pravdu. 
Ale ty mi to neodvovodnis, lebo ziadne logicke vysvetlenie neexistuje.
Autor: VaRo Datum: 2010-07-15 14:40:05
To jsem nekde napsal? ToMaSoo7 nejsi nejak pribuznej s Marakeschem? Uz jsem ti psal, ze v nasi diskuzi koncim, tak uz to pochop... ;) Ty mas svuj nazor a ja zas svuj, takze to nemuze skoncit jinak, nez remizou = dalsi diskuze je zbytecna a jen zabira misto na serveru. Mej se. :)
Autor: ToMaSoo7 Datum: 2010-07-15 14:32:44
A z toho si usudil ze nikto nemoze mat pravdu len ty ze? 
Autor: VaRo Datum: 2010-07-15 14:01:17
... mam strasne rad kdyz me poucuje nekdo, kdo mozna jeste ani nebyl na svete, kdyz jsem uz flashoval svuj prvni mobil... a tim koncim, pro ostatni omluva :grin
Autor: VaRo Datum: 2010-07-15 13:58:49
a za 2. Marakesch - nikde jsem nepsal, ze ruzne verze Androida se lisi pouze v grafice, tak pls, nelzi nebo se nauc cesky a nepis tu takovy hlouposti.
Autor: VaRo Datum: 2010-07-15 13:47:35
Marakesch - jsem na tomhle webu a v jeho redakci temer od jeho pocatku, takze spousta lidi me zna osobne i z nekolika desitek srazu..., coz se o Tobe asi rict neda. Takze tve pindy k me osobe si usetri, to spis neco vypovida o Tobe a Tvem vychovani, synku. Jinak osloveni "pionyr" na tomto webu neni nic noveho ani hanliveho, ale to ty, jako uplny novacek, nemuzes vedet... btw - a je mi 45 let, aÂť mas vic casu na neco kloudnejsiho, nez si to zjisÂťovat, ty lustratore.
Autor: MonikaSh Datum: 2010-07-15 12:22:59
Uzavrela bych to asi tim, ze nejvetsi plus je WiFi a QWERTY klavesnice. A mozna jeste vice emailovych profilu, nez jen ten "hlidany" GMAIL. 
A jako nevyhodu nemoznost spoustet java aplikace a rozsireni aplikaci jen pres Market. Kdyz jsem u toho marketu, stale jeste plati omezeni platby pro ER?
Autor: Marakesch Datum: 2010-07-15 11:58:52
na uvod - opat raz velmi kvalitna recenzia. 
 
ale pri citani komentarov nemozem inac, nez suhlasit s Tomasoo7. 
presne to iste mi udrelo do oka ako prve, ze v pluse ja update ??  
 
prirovnanie s autami sa mi zda total uplne mimo - update z 1.6 na 2.1 neni ako novy facelift - to by bola zmena HW (karoserie), pricom my hovorime o vylepseni SW cize pri autach by sedelo ,ze do novej octavky montuju vylepseny motor - uspornejsi, vykonnejsi. o tom je SW update (pri telef., compoch, comkolvek porovnatelnom) ! 
 
a k VaRo - ty mas svoj zarputily pohlad, ktoreho sa drzis, neberiem ti to, len nechapem, preco ked niekto s tebou nesuhlasi a takych bude isto viac, zacnes hned vypisovat, ze je "prehriaty z tepla a pionier". nemyslis, ze ludia mozu mat iny nazor ?? vies, ono nezaskodi obcas rozsirit obzor o ine weby, kde sa - pokial to sam nemas odskusane sam - aspon docitas, ze android 1.6 a 2.1 resp. planovany 2.2 neni o len grafike, design-e ale predovsetkym o vylepseni systemu.  
 
SE je moja najoblubenejsia znacka mobilov, ale to neznamena, ze dam klapky na oci a nebudem pozerat co robi konkurencia. v tomto pripade (co sa tyka verzie os android) SE naozaj zaspal. ci sa ti to paci al. nie. 
aj ked netvrdim, ze su tym mobily SE polohodnotne ako pise Joza. urcite nie a nemyslim si ani,zeby to kohokolvek napadlo, ked by to Joza uviedol, ze system zatial len vo verzii 1.6 
 
kazdy nech si VaRo o tebe urobi svoj obraz sam.. 
niekde som cital, ze mas 50 rokov. tak asi len fyzicky.. 
a nemusis mi pisat ,ze som tiez pionier, uz si mi to pisal minule, takze to uz viem. teraz je na rade udelenie bobrika neposlusnosti :D
Autor: VaRo Datum: 2010-07-15 11:08:16
A me uz to neba, pis si co chces... :) Ty vo voze, ja vo koze...
Autor: ToMaSoo7 Datum: 2010-07-15 10:32:54
Co do toho pleties MS? 
ale ak si myslel apple tak je verejne zname ze ked bude novy iOS(co sa vie ze bude) tak pojde nahrat aj do stareho iphonu, tak mi vysvetli preco v kazdej recenzii nieje napisane v plusoch moznost buduceho upgrate OS? 
 
Tak dalsi priklad: HTC HD2 pri uvedeni do predaja mal v strede fotky ruzovy flak, vyrobca dal hned vediet ze to riesi a vyda nato update. 
Myslis ze pisali do plusou ze to HTC opravy? 
Nie, aj tak davali do minusov. 
Viem, nieje to totozna situacia, tam islo o opravu chyby tu ide o opravu nedostatku. 
 
Teraz mi 100% napises ze to nepovazujes za nedostatok, ja ti hned odpoviem ze to nedostatok je.
Autor: VaRo Datum: 2010-07-15 08:38:35
Navic blbosti pises ty a nechapu proc sem motas ajfouna. Uvedeni 4-koveho firmu pro nizsi ajfouny, kdyz uz je zminujes, MS nikdy tak, jako SE u Andoidu, predem jasne nestanovil nebo mi chces tvrdit, ze jo?
Autor: VaRo Datum: 2010-07-15 08:36:00
ToMaSoo7 - ty ses vazne zarputilej pionyr. Opet a naposled pisu. Nizsi verze OS neni vlastnost, kord kdyz za necele 2 mesice uz budou z vyrobnich pasu sjizdet X10-ky s novejsim OS. Tudiz to nehodnotim jako vlastnost, ktera je nemenna, jakou by napr. byla absence wifi, GPS, AF atd... uz to konecne chapes???
Autor: ToMaSoo7 Datum: 2010-07-14 23:41:07
VaRo tak to co si napsal je pekna blbost, clanok ma byt aktualny vtedy ked je vydani a nie pol roka potom. 
 
Chces mi povedat ze ked vysiel iOS4 na iPhone tak vsetky recenzie prepisovali? 
 
Alebo napr. ked vysiel novy FW do C905ky co pridal nove zobrazenie SMS(konverzace) tak ste to doplnili do recenzie aby to bolo aktualne?
Autor: ToMaSoo7 Datum: 2010-07-14 23:34:46
Trosku to prirovnanie nesedi, kedze ja sa v androide dost orientujem. Mal som asi mesiac X10, cez 3mesiace mam Nexus One(raz android 2.1 inokedy android 2.2). Preto sa povazujem za cloveka ktory vie ktora verzia androidu co obnasa. A ver mi, rozdiel nieje len vo "facelite". 
A X10MP som mal doma asi tizden, tak som ju podaroval sestre. 
 
 
Autor: Ganimed Datum: 2010-07-14 22:17:56
ToMaSoo7 a MonikaSh 
 
Jste to porad jeste nepobrali co ???? To je jak hucet do duba.  
Prirovnam to opet k autum, budete tu mit vedle sebe 2 auta skoda octavia jednu starsi a druhou novejsi s novym faceliftem, budou stat priblizne (novejsi bude o neco malo drazsi) stejne a budou stejne vybavene, a vy reknete i kdyz tomu nerozumite ze ta nova je lepsi jen proto ze to nekdo napsal nebo ze se to lisi vyzsi ciselnou radou, ikdyz by jste meli moznost ze tu starou octavii vam upgradujou na novou zdarma ?  
 
Malo kdo oceni kvalitni zarizeni kdyz ho nema, nereknu kdyby to byl symbian komunikator, ktery na vyssi verzi OS upgradovat nejde, ale je to android a vyhoda je hlavne moznost upgradu na vyzsi verzi, navic snadno se kritizuje neco co si clovek nevyzkouci a nezapada to mezi ostatni co ?
Autor: MonikaSh Datum: 2010-07-14 20:57:54
Musim se chalanu zo Slovenska zastat. Android 1.6 ma jeste nejake ty nedodelky - nemoznost vlozit novy kontakt, pro psani smsky jen jeden radek a nemoznost nainstalovat nejakou tu java aplikaci. A proto bych rekla, ze, 1.6 je horsi jak 2.1 Ale treba to hosi od SE vylepsili. Nevim, nemam nic s androidem (jsem uzivatelka WM). Prodavam jen, co jsem se docetla tam ci onde.
Autor: VaRo Datum: 2010-07-14 20:09:31
ToMaSoo7 - pises hlouposti, protoze uz od zari bys musel tento clanek opravovat. Android v nizsi verzi totiz neni nicim, co by bylo nemenne a trvale definitivni, je to jen prechodna zalezitost, kterou si m uze doma odstanit kazdy amater, proto bych ji do minusu nepocital. A upgrade na vyssi verzi(e) je zcela jiste plusem.
Autor: ToMaSoo7 Datum: 2010-07-14 20:01:04
teraz si ma nepochopil 
Pisal som ze v minusoch malo byt: 
android pouze ve verzi 1.6 
 
A dalej som pisal ze budouci upgrade OS podla mna nema co v plusoch robit..
Autor: Joza Datum: 2010-07-14 19:58:34
Jde o to, ze drtiva vetsina lidi Androidu tolik neholduje a pokud jednoznacne zaminuskuju OS 1.6, bude to vypadat, ze SE prodava nejakou polofunkcni vykopavku a to neni pravda. Drtiva vetsina lidi nebude ve starsi verzi nicim omezena, zasadnejsi info je to, ze vse bezi jak ma
Autor: VaRo Datum: 2010-07-14 17:44:41
ToMaSoo7 - asi jsi vazne prehratej. Plusujeme brzkou moznost ofiko upgradu, ne, ze ma stary OS, cti poradne. Kup/pujc nam nejakej mobil s novym Andoidem, urcite ho radi na mesic vyzkousime a pak ti to tu zhodnotime... :grin
Autor: ToMaSoo7 Datum: 2010-07-14 16:54:04
Ja som nepovedal ze sa mi grafika nepaci, skor opacne. 
A chapem ze SE trva kym to prerobia na novy OS. 
Len podla mna mal byt jednoznacne stary android v minusoch, a nie este chvalit SE zato ze dobehnut zameskane. 
Mali by ste si niekto aspon na mesiac vyskusat nejaky telefon s androidom 2.1/2.2. 
 
Autor: VaRo Datum: 2010-07-14 16:12:37
ToMaSoo7 - to bude z toho horka. Jinak je otazkou, zda moznost upgradu je + nebo -? Osobne se pridavam na stranu Jozky. Ono udelat odladenou grafickou nastavbu na OS chvili trva, pak je jasne, ze SE bude vzdy ve skluzu pri poskytovani "SE-brandovanych" aktualnich verzi OS. Modra je dobra a za sebe grafiku chvalim. Lze mozna polemizovat, zda by aktualizace nemohly byt drive, ale to jak tak vse, o cem lze diskutovat...
Autor: ToMaSoo7 Datum: 2010-07-14 15:48:24
A proc na PC nemas Win 95? ved je odladeny a rychly. 
 
Zacinam si pripadat jak cvok, nejak tu vsetko v poslednom case kritizujem. 
 
 
 
Autor: Joza Datum: 2010-07-14 11:14:31
Jde o to, ze telefon je skvele odladeny a rychly uz nyni. Elovek nijak neni primo omezeny tim, ze ma starsi OS. Proto je to v recenzi takto napsano. X10 Mini Pro bych bral, i kdyby upgrade nebyl mozny. To ze je je zkratka bonus navic
. Autor: ToMaSoo7 Datum: 2010-07-14 08:59:19
Recenzia velmi pekna, chvalim pekne citanie ale hned na zaciatku ma zarazila jedna vec: 
Vyhoda: budouci upgrade OS 
To si robis prdel? 
1. minus by mal byt stary android 
2. Update az v zari 
3. update len na verzi androidu 2.1 
 
Ale inak telefon velmi pekny, podla mna najlepsi telefon z androidom od SE.

Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář.
Prosím přihlašte se nebo se zaregistrujte.

 
< Předch.   Další >