" />

Forum

Porouchaný Sony Ericsson? Poradíme Vám jak postupovat | Tisk |  Email
Sdílení:
Linkuj.cz!
Jaggni to!
pošli na vybrali.sme.sk
Facebook
Jozef Cmar   
Pondělí, 3. květen 2010
Asi nikdo tuto situaci nemá rád, ale občas se každý kus techniky může porouchat. Vzhledem k počtu, ve kterém se mobilní telefony vyrábí, navíc není šance vyhmátnout zrovna vadný kus úplně zanedbatelná. Co tedy dělat, když vám něco nefunguje stoprocentně na vašem telefonu Sony Ericsson a jak postupovat? Poradíme vám.


V dnešním krátkém článku (nebo spíše návodu, jak chcete) se budeme zabývat situací, kdy váš telefon přestal z ničeho nic korektně fungovat a podíváme se na postup, jak co nejrychleji získat opět plně funkční telefon. Vynecháme řešení situace, kdy telefon například spadl na kamennou dlažbu nebo do vody, v té chvíli je mechanicky poškozený a v rámci záruky už mu není pomoci, oprava bude možná jedině mimozáručně za penízky. My se dnes zaměříme na situace, kdy něco v telefonu přestalo fungovat bez nějakého vnějšího zásahu. U těchto závada je totiž veliká šance, že pro jejich odstranění nebudete muset ani opustit svůj domov a nést přístroj reklamovat k vašemu prodejci, jak tedy postupovat?

Jako první je ideální vyzkoušet obnovu továrního nastavení a ideálně použít aktualizační službu SEUS II, která vám do telefonu nahraje nejnovější dostupný firmware. Z několikaleté osobní zkušenosti vím, že spousta problémů se vyřeší takto jednoduše, navíc získáte rychlejší telefon. Před samotnou aktualizací se vyplatí zazálohovat všechna důležitá data, protože při nahrání nového firmwaru o ně přijdete. Mobilní telefon současnosti je zkrátka takový malý počítač, který se i při běžném používání pomalu zanáší soubory a jednou za čas zkrátka potřebuje pročistit. Aktualizace zabere přibližně 15 minut vašeho času (což je v 99 procentech případů méně, než kolik by trvalo odvezení telefonu k vašemu prodejci).

Pokud nezabere aktualizační služba SEUS II, máte možnost se obrátit na některé z diskuzních fór a tam zkusit svůj problém podrobně popsat. Využít samozřejmě můžete například naše diskuzní fórum, kde je v této chvíli hodně přes sto tisíc příspěvků a je veliká šance, že podobný problém, jako máte s telefonkem vy, už před vámi řešil někdo další. Při popisu problému buďte přesní, kromě samotného popisu problému a typu telefonu, ke kterému se popis vztahuje, nezapomínejte uvádět také vaši verzi firmwaru a informaci o tom, při jaké činnosti se závada projevuje. Podobně jako u prvního kroku nemáte ani tady co ztratit, buď vám někdo dobrou radu dá, nebo budete odkázáni na servis. Pokud máte starost o svá data, je vhodné první dva kroky prohodit a nejprve se zeptat na našem fóru, až poté aktualizovat váš telefon, ale to už záleží na vás.

Až pokud jsou oba předchozí kroky neúspěšné, zamiřte s telefonem do servisu (či spíše většinou na místo, kde jste telefon pořídili). Pokud máte telefon z oficiální české distribuce, nemusíte mít o reklamaci starost, pokud máte šedivku, můžou se zde vyskytnout drobné potíže (neb prodejce musí reklamaci zaplatiti ze svého), to už ale v této fázi nijak neovlivníte, každopádně do měsíce by měl být váš telefon zpátky. V poslední době se mé zkušenosti se servisem Sony Ericsson postupně zlepšují, dříve často vázla komunikace, nyní už vše funguje mnohem lépe a váš telefon se vám vrátí opravený klidně do dvou týdnů. Seznam servisů najdete v našem článku zde (měl by být aktuální).

Možná se ptáte, proč jsem vůbec tyto (pro někoho triviální) informace sepisoval. Jelikož už delší dobu pracuji u jednoho z mobilních operátorů, téměř každodenně vidím zákazníky, kteří nám nosí telefony do opravy s různými závadami. Přitom tak 80 procent z nich bych byl schopen opravit prostým přehráním firmwaru přes aktualizační službu, dalších tak 5 procent jsou různé specifické drobnosti (přeplněná paměť nebo paměťová karta, špatná verze nějaké aplikace, nepochopení některé funkce a podobně) a až zbylých 15 procent připadá na případy, kdy je skutečně telefon potřeba poslat na reklamaci do servisu, neboť se téměř s jistotou jedná o hardwarovou závadu. Ve chvíli, kdy se nějaká firmwarová drobnost řeší rovnou reklamací, tratí na tom všechny strany. Zákazník je otrávený a hned několik týdnů nemá telefon k dispozici, navíc musel cestovat na místo, kde telefon koupil (což stojí čas i peníze). Prodejce musí zajistit odeslání telefonu, servis pak opravu a zaslání zpět, to vše stojí všechny zúčastněné čas i peníze. A tyto jsou vynaložené skutečně zbytečně, protože by stačilo velmi málo (možná osvěta přímo od Sony Ericssonu) a bylo by po problémech. Zákaznici získají rychlejší a spolehlivější telefon, výrobce vydělá více peněz a všichni dohromady budeme spokojenější. Zní to hezky, ale jak to zrealizovat?

PS: fotografie níže ukazuje, jak vypadá servis v podání členů SEManie...


Komentáře
Příspěvky vyjadřují názory uživatelů a nejsou nijak redigovány.
Vyhrazujeme si však právo příspěvky odstraňovat.
Autor: v6ak Datum: 2010-05-03 14:14:01
Lepší by byl samozřejmě stabilnější firmware. Prý u novějších modelů (než G502) to (aspoň s novějším firmwarem) není takový problém. Zajímavé by také bylo, kdyby mobil uměl zjistit nějaké problémy (statistika restartů apod.) a navrhl by uživateli řešení. 
 
BTW: Vzpomínám si na pokus rozchodit přehrávač na Nokii 3109c. Po přehrání firmware sice zůstala snad všechna data (vynikající!), ale zůstala i chyba. Zlatý SEUS.

Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář.
Prosím přihlašte se nebo se zaregistrujte.

 
< Předch.   Další >