Forum |
Porouchany Sony Ericsson? Poradime Vam jak postupovat | | Tisk | |
Jozef Cmar | |
Monday, 3. May 2010 | |
Asi nikdo tuto situaci nema rad, ale obcas se kazdy kus techniky muze porouchat. Vzhledem k poctu, ve kterem se mobilni telefony vyrabi, navic neni sance vyhmatnout zrovna vadny kus uplne zanedbatelna. Co tedy delat, kdyz vam neco nefunguje stoprocentne na vasem telefonu Sony Ericsson a jak postupovat? Poradime vam. V dnesnim kratkem clanku (nebo spise navodu, jak chcete) se budeme zabyvat situaci, kdy vas telefon prestal z niceho nic korektne fungovat a podivame se na postup, jak co nejrychleji ziskat opet plne funkcni telefon. Vynechame reseni situace, kdy telefon napriklad spadl na kamennou dlazbu nebo do vody, v te chvili je mechanicky poskozeny a v ramci zaruky uz mu neni pomoci, oprava bude mozna jedine mimozarucne za penizky. My se dnes zamerime na situace, kdy neco v telefonu prestalo fungovat bez nejakeho vnejsiho zasahu. U techto zavada je totiz velika sance, ze pro jejich odstraneni nebudete muset ani opustit svuj domov a nest pristroj reklamovat k vasemu prodejci, jak tedy postupovat? Jako prvni je idealni vyzkouset obnovu tovarniho nastaveni a idealne pouzit aktualizacni sluzbu SEUS II, ktera vam do telefonu nahraje nejnovejsi dostupny firmware. Z nekolikalete osobni zkusenosti vim, ze spousta problemu se vyresi takto jednoduse, navic ziskate rychlejsi telefon. Pred samotnou aktualizaci se vyplati zazalohovat vsechna dulezita data, protoze pri nahrani noveho firmwaru o ne prijdete. Mobilni telefon soucasnosti je zkratka takovy maly pocitac, ktery se i pri beznem pouzivani pomalu zanasi soubory a jednou za cas zkratka potrebuje procistit. Aktualizace zabere priblizne 15 minut vaseho casu (coz je v 99 procentech pripadu mene, nez kolik by trvalo odvezeni telefonu k vasemu prodejci). Pokud nezabere aktualizacni sluzba SEUS II, mate moznost se obratit na nektere z diskuznich for a tam zkusit svuj problem podrobne popsat. Vyuzit samozrejme muzete napriklad nase diskuzni forum, kde je v teto chvili hodne pres sto tisic prispevku a je velika sance, ze podobny problem, jako mate s telefonkem vy, uz pred vami resil nekdo dalsi. Pri popisu problemu budte presni, krome samotneho popisu problemu a typu telefonu, ke kteremu se popis vztahuje, nezapominejte uvadet take vasi verzi firmwaru a informaci o tom, pri jake cinnosti se zavada projevuje. Podobne jako u prvniho kroku nemate ani tady co ztratit, bud vam nekdo dobrou radu da, nebo budete odkazani na servis. Pokud mate starost o sva data, je vhodne prvni dva kroky prohodit a nejprve se zeptat na nasem foru, az pote aktualizovat vas telefon, ale to uz zalezi na vas. Az pokud jsou oba predchozi kroky neuspesne, zamirte s telefonem do servisu (ci spise vetsinou na misto, kde jste telefon poridili). Pokud mate telefon z oficialni ceske distribuce, nemusite mit o reklamaci starost, pokud mate sedivku, muzou se zde vyskytnout drobne potize (neb prodejce musi reklamaci zaplatiti ze sveho), to uz ale v teto fazi nijak neovlivnite, kazdopadne do mesice by mel byt vas telefon zpatky. V posledni dobe se me zkusenosti se servisem Sony Ericsson postupne zlepsuji, drive casto vazla komunikace, nyni uz vse funguje mnohem lepe a vas telefon se vam vrati opraveny klidne do dvou tydnu. Seznam servisu najdete v nasem clanku zde (mel by byt aktualni). Mozna se ptate, proc jsem vubec tyto (pro nekoho trivialni) informace sepisoval. Jelikoz uz delsi dobu pracuji u jednoho z mobilnich operatoru, temer kazdodenne vidim zakazniky, kteri nam nosi telefony do opravy s ruznymi zavadami. Pritom tak 80 procent z nich bych byl schopen opravit prostym prehranim firmwaru pres aktualizacni sluzbu, dalsich tak 5 procent jsou ruzne specificke drobnosti (preplnena pameÂť nebo pameÂťova karta, spatna verze nejake aplikace, nepochopeni nektere funkce a podobne) a az zbylych 15 procent pripada na pripady, kdy je skutecne telefon potreba poslat na reklamaci do servisu, neboÂť se temer s jistotou jedna o hardwarovou zavadu. Ve chvili, kdy se nejaka firmwarova drobnost resi rovnou reklamaci, trati na tom vsechny strany. Zakaznik je otraveny a hned nekolik tydnu nema telefon k dispozici, navic musel cestovat na misto, kde telefon koupil (coz stoji cas i penize). Prodejce musi zajistit odeslani telefonu, servis pak opravu a zaslani zpet, to vse stoji vsechny zucastnene cas i penize. A tyto jsou vynalozene skutecne zbytecne, protoze by stacilo velmi malo (mozna osveta primo od Sony Ericssonu) a bylo by po problemech. Zakaznici ziskaji rychlejsi a spolehlivejsi telefon, vyrobce vydela vice penez a vsichni dohromady budeme spokojenejsi. Zni to hezky, ale jak to zrealizovat? PS: fotografie nize ukazuje, jak vypada servis v podani clenu SEManie... ![]() Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář. |
< Předch. | Další > |
---|