" />
Sony Ericsson meni prubeh zarucnich oprav. Samozrejme k horsimu, co jine ocekavat... | Tisk |  Email
Sdileni:
Linkuj.cz!
Jaggni to!
pošli na vybrali.sme.sk
Facebook
Jozef Cmar   
Wednesday, 13. July 2011
Sony Ericsson nam v posledni dobe moc duvodu k radosti nedava. Predstavuje sice jeden telefon za druhym, v prodeji jich je ale minimum a dochazi u nekterych modelu k obrovskemu zpozdeni. Jak nas ale vyrobce v posledni dobe presvedcuje, vzdycky to muze byt jeste horsi. Tentokrat se totiz mistni zastoupeni rozhodlo pro vyraznou zmenu v provadeni zarucnich oprav. Kterym smerem vyrobce zamiril je jasne jiz z nazvu clanku, bezni zakaznici rozhodne nebudou mit radost. Pokud vas zajimaji detaily, pak prave pro vas je urceny tento clanek.
6~136.JPG 7~137.JPG 1~150.JPG 3~141.JPG


Cela situace kolem zarucnich oprav samozrejme neni uplne jednoducha, proto se pokusim celou situaci ponekud zjednodusit a vypichnout ty hlavni zmeny, na ktere se koncovy zakaznik muze tesit (ono se tedy prave neni na co tesit, ale k tomu se jeste dostaneme). Situaci se zarucnim servisem popisuji za aktualni situace, je zde mala sance, ze by se jeste vse nejak zmenilo, moc tomu tedy ale neverim. Veskere informace mam ale overene a da se na ne spolehnout, proto tento clanek berte ve smeru zarucniho servisu jako platny. Pojdme se tedy podivat na pripravene zmeny (kdyz uz Sony Ericsson odklada telefony, tyto zmeny mohl take odlozit, treba na jaro roku 2017...).

- zadna forma zarucniho servisu jiz nebude probihat primo v Eeske republice
- tim padem zakaznici uz nebudou mit moznost telefon primo zanest do servisu
- nove bude i Arvato pouze sbernym hubem, ktere bude pouze zajisÂťovat odesilani telefonu
- veskery zarucni servis bude nyni probihat na Slovensku

Prozatim to mozna nevypada tak spatne, zakaznik ma samozrejme dal narok reklamovat v zarucni dobe telefon a do jednoho mesice jej bude mit opraveny zpatky. Jestli se pritom telefon nacestuje nebo ne muze byt zakaznikovi jedno. Presto novy postup prinasi nemale komplikace pro koncove zakazniky a ty radost rozhodne neudelaji.

- vsechny opravy se vyrazne prodlouzi, malokdy pujde doba opravy pod tri tydny
- pri reklamaci jakekoliv zavady (takze i treba nabijecky) budete muset do servisu poslat i samotny telefon a byt bez nej
- vzhledem k nastaveni zarucnich oprav vam pri kazde navsteve v servisu prehraji software, klidne i pouze pri reklamaci prislusenstvi, takze doporucuji si vzdy predem zazalohovat sva data, jinak o ne prijdete
- Sony Ericsson docasne prestal dodavat nahradni dily na nezarucni opravy, takze i v tomto smeru to mozna uz bude vyrazne komplikovanejsi, nez tomu bylo doposud. V tomto smeru se ale stale jeste jedna...

Premyslim o tom, cim tento clanek dnes zakoncit. V Sony Ericssonu je zkratka neco spatneho a bohuzel se to projevuje na fungovani cele spolecnosti. Nyni uz na to ale budou doplacet i samotni zakaznici, vyrazne se prodlouzi doba zarucnich oprav a pro zakazniky se situace docela neprijemne zkomplikuje. Odmenou pro zakaznika, ktery precka obrovske cekani na nove modely, zaplati za ne nemalo penez a ziska telefon, ktery v dobe uvedeni na trh uz zrovna nepatri k nejvybavenejsim je pak to, ze pri sebemensi zavade bude na temer mesic bez telefonu a jeste mu vyrobce preventivne smaze vsechna data. Zakaznicka zkusenost tak opet pujde vyraznym zpusobem nahoru, lide budou trpelive cekat na nove telefony a nadsene je kupovat. Vyrobce se o ne postara...

O tomto tematu muzete diskutovat pod clankem pripadne na nasem diskuznim foru zde



Komentáře
Příspěvky vyjadřují názory uživatelů a nejsou nijak redigovány.
Vyhrazujeme si však právo příspěvky odstraňovat.
Autor: asahi Datum: 2011-07-15 00:57:26
Asi tak. Z nadpisu clanku to vypada jako by byl konec sveta a ono se ve skutecnosti nestalo prakticky nic.  
 
joza: jak to myslite s tou komunikaci se servisem, reakcemi na cenove navrhy a domluvu s konkretnim clovekem? Predpokladam, ze clanek a nasledna debata zarhnuje pouze zarucni reklamace a tam se o nicem takovem nejedna, to zajistuje prodejce, pripadne si to muzete na Slovensko poslat sam, ale to mi prijde zbytecne, usetri se tak den, dva navic a stoji to penize.
Autor: drice Datum: 2011-07-14 21:10:29
Hm tak vlastne je to jen zmena pro par lidi co bydli nekde u servisu, ale pro 99% zakazniku je to uplne stejny, protoze reklamace resi stejne s prodejcem. Tak mel byt nadpis pro par lidi bude horsi servis, ale vetsiny se to nedotkne ;) Protoze jak ted ctu reakce na clanek i jinde mam pocit ze servis uz nebude a psat ze kvuli servisu pro nekoho SE konci mi prijde na hlavu, kdyz vsude je to uplne stejny :x
Autor: Joza Datum: 2011-07-14 18:00:28
treba komunikace se servisem? Reakce treba na cenove navrhy? moznost nejake rozumne domluvy s konkretnim clovekem? Ano, pro mnoho lidi se nezmeni nic, pro nektere to bude mozna i zmena k lepsimu. Ale za to, ze SE zrusi moznost servisu primo tady zkratka vyrobce nepochvalim. Asi na tom usetri, Arvato byla dira na penize, ale tohle mi neprijde jako spravne reseni. Za me to je k tematu vse, kazdy nechÂť si uvazi sam, jestli na zmene ziska nebo ne.
Autor: asahi Datum: 2011-07-14 17:01:11
jeste dodatek: teoreticky treba pro me to mozna bude i lepsi, protoze s Arvatem mam pomerne spatne zkusenosti
Autor: asahi Datum: 2011-07-14 16:58:48
Joza: a v cem je tak velky rozdil oproti ted a budoucnu? Ja reklamoval SE produkty nekolikrat, vse vzdy zaslano do Arvata, krome opravy byl proveden vzdy automaticky hard reset. Kdyz se zarizeni ted bude zasilat na Slovensko, tak treba pro me se nezmeni nic. Co se zmeni pro vas? Pokud pominu moznost, ze Arvato sidli ve stejnem meste jako vy.
Autor: Joza Datum: 2011-07-14 15:45:14
Ono je hezke, ze ostatni to tak treba davno maji, pro me jako zakaznika se ale situace komplikuje a tezko tim padem za to vyrobce pochvalim. Mel jsem moznost servis resit pohodlneji a docela flexibilne, nyni ji mit nebudu = za toto vyrobce skutecne nepochvalim a to, jak to maji ostatni me nemusi tizit. SE to dosud mel lepe a nyni uz mit nebude, hotovo. Jasne, ze nekterych zakazniku se to nedotkne, nekterych ale naopak ano.
Autor: asahi Datum: 2011-07-14 13:32:07
Presne tak, je to jako ty zpravy na Nove. Z niceho udelaji reportaz dne. Chybi uz jen ta dramaticka hudba. :) Zjistil jsme, ze servis SE bude ted fungovat stejnym zpusobem jako servisy ostatnich znacek. :grin
Autor: drice Datum: 2011-07-14 10:23:52
Vlastne kdyz se to tak vezme tak se vubec nic nedeje a mozna ani nebude :grin = celkem zbytecnej clanek
. Autor: Srp Datum: 2011-07-14 09:39:06
Tohle pro mne byla posledni kapka. Po 10ti letech se SE koncim a to definitivne.
Autor: Joza Datum: 2011-07-13 22:33:58
Jen par detailu pro mozna mene chapave - za sebe nemam se servisem problem, respektive sam jsem dokonce zadny svuj SE nereklamoval a ze jsem jich par mel. Ale se servisem SE (tedy arvatm) komunikuji dlouhodobe a tak vim, ze ledacos v poradku neni. Nelibi se mi ale moznost vzit opravy zkratka vsem a take logistika zarucnich oprav. Jasne, FW vam prehraji skoro vzdy, ale u reklamace prislusenstvi je to trochu zvlastni. A neni to uplna novinka, uz to tak nejakou dobu fungovalo. To ale neznamena, ze za to nyni vyrobce pochvalim nebo ze to budu ignorovat. Soucasne nastaveni zkratka neni dobre. Treba to nakonec bude uplne uzasne a servis nebude fungovat jako Arvato, ale...
Autor: mizzou Datum: 2011-07-13 17:11:24
myslim, ze sa tu zytocne rozobera nieco co je vsade bezne a zakaznikovi moze byt ukradnute kde a kto mu reklamovanu vec opravi, no tak na Slovensku je zarucny servis pre mobily SE a pre zmenu v Cechach zase zarucny servis pre notebooky Sony.. a sme si kvit :grin s jednym aj druhym produktom mam len dobre skusenosti, notebook Vaio v pohode naspat do tyzdna a mobil po druhej reklamacii s ponukou vymeny za novy alebo vratenia penazi, inak jediny co musel do servisu z desiatky mobilov SE co sa u nas doma premlelo a verte mi, ze deti im davaju riadne zabrat.. potom ze nezostan u SE ked vidim co sa deje u inych znaciek :p
Autor: Srandista Datum: 2011-07-13 16:12:40
Swejzi: samozrejme ze to ide, Jozo v texte spominal opacny problem, v pripade ze mas pokazene len prislusenstvo.
Autor: Swejzi Datum: 2011-07-13 16:07:34
Jozko, nejak jsem nepochopil, jestli to je tedy jiz aktualni, nebo se tyto zmeny teprve chystaji. Mam telefon uz 3 tydny na zarucni oprave, posilal jsem jim pouze samotny telefon bez prislusenstvi, protoze mi bylo receno, ze to lze. (cybex.cz)
Autor: Marakesch Datum: 2011-07-13 13:52:40
pje: "I kdyby bylo toto centrum sebekvalitnejsi a seberychlejsi, je spojeno s riziky logistickymi, komunikacnimi a v konecnem dusledku pravnimi" 
 
hovorit v 21.storoci o logistickych (kde za par hodin vies byt pomaly v australii) a dokonca komunikacnych problemoch (navyse medzi jazykovo tak blizkymi krajinami ako SR & CR) , no neviem popravde ako si to myslel.. 
 
a uz vobec neviem ako si myslel dosledky pravne - na koncoveho zakaznika, ktory reklamuje svoj mobil u svojho predavajuceho (operator al. akykolvek iny predajca - nie vsak z druhej ruky) to nema absolutne ziaden vplyv - mas 30 dni zo zakona na vybavenie reklamacie - je ich logisticky aj komunikacny problem ako to zvladnu - aj keby servis fakt bol v australii.. niekedy to moze byt dokonca len dobre - nestihnu to do 30 dni dostanes fungel novy kus a snim fungel nove 2 roky zaruky - a to mi nepride ako zly deal..  
 
k zalohovaniu servisom - sa plne stotoznujem s nazorom srandistu
Autor: drice Datum: 2011-07-13 13:38:15
Hm tak o tom, ze by to mel zalohovat servis slysim poprve priste to budu pozadovat do ted jsem byl pri odevzdani telefonu k reklamaci upozornen ze prijdu o data nikdo vic neresil. Stalo se mi to jak u nokie tak htc.
Autor: Srandista Datum: 2011-07-13 13:25:51
pje: neviem kde v mojom prispevku vidis dajake citove vylevy, ale ok. 
 
Co sa zalohovania dat a prehravania SW tyka. Neviem kde si sa dopocul o tom, ze servis na to nema pravo, ale si vedla. Keby to bolo protizakonne, tak sa to asi nedeje, ale robia to vsetci vyrobcovia, takze to maju evidentne umoznene. 
 
Dalej. Zalohovanie dat je VZDY v moci uzivatela, na PC je to samozrejeme, neviem preco si podaktori ludia myslia, ze na mobiloch za tuto zalezitost zodpoveda vyrobca. Navyse, mnohy vyrobciavia alebo predajcovia (podobne ako aj v PC obalsti) tuto sluzbu ponukaju, kazdopadne ju ako nadstandardnu sluzbu aj spoplatnuju. 
 
A posledna vec, pisal si o tom, ze vzhladom na zavadu nemusi byt zakaznik vobec schopny zalohu vykonat. A ja sa ta teda pytam, co ti dava istotu, ze vyrobca je na tom inak. Lebo v tom pripade by som ta rad vyviedol z omylu. V pripade, ze pre SW zavadu nie je mozne mobil zapnut, vyrobca sa k tym datam nedostane rovnako ako zakaznik, ktory ten mobil reklamoval.
Autor: luk6 Datum: 2011-07-13 12:57:27
Re: pje 
 
Žijes v Utopii? :-D je to mozna lehky udelat, ale vyrobci se ti na to vyserou, VŠICHNI vyrobci
Autor: luk6 Datum: 2011-07-13 12:55:33
(no ted koukam ze mne to z nejakeho duvodu prejmenovalo na SilentHiilla 2. Muj je ten clanek z 2011-07-13 11:39:58) 
 
Srandisto a xsarahdi, musim s vami souhlasit. Zalohovani by melo byt samozrejmosti (ja mobil i mazu, jsou tam moje veci tak aÂť je nevidi) A mit dve centra ve dvou malych statech je zbytecny. Si uvedomte ze presun je blbych max. 250 km (nevim kde presne jsou/byla) a uvedomte si ze v USA jsou vzdalena tisice kilometru.
Autor: pje Datum: 2011-07-13 12:53:21
Mili slovensti kolegove, clanek je o zavislosti na jednom zarucnim servisnim centru. I kdyby bylo toto centrum sebekvalitnejsi a seberychlejsi, je spojeno s riziky logistickymi, komunikacnimi a v konecnem dusledku pravnimi. Prehrat novy firmware bez meho vyslovneho souhlasu mi nikdo nesmi, navic pripadne zalohovani je operace vyvolana reklamovanou vadou a mela by byt provedena zdarma a automaticky zarucnim servisem (zakaznik nemusi byt schopen v dusledku reklamovane zavady zalohu ucinit!). Takze bych prosil trochu vice strizliveho a odbornejsiho uvazovani bez hloupych emoci a invektiv k Jozkovi...
Autor: xsarahdi Datum: 2011-07-13 12:30:09
Srandista : asi sme to naraz pisali.. :) 
 
ale tu je vidieÂť, ze tak to funguje vsade naokolo iba pan Cmar s tym ma problem lebo nema servis pod nosom... 
radsej jeden poriadny servis na region ako nejaky pochybny ktory zle meno znacke 
 
SE GOO 
 
PS: k tym dodacim lehotam..skor bude problem u Vas v CR kedze planujete opravovaÂť D1 rokov
. Autor: xsarahdi Datum: 2011-07-13 12:22:09
neviem preco by ste mali zaplakaÂť....podobnu strategiu volia ine znacky...napr. Samsung robi opravy v Madarsku...mal som problem z Omniou a za 10 dni som ju mal na predajni... 
ak sa dobre pamatam tak sa tu Âľudia sÂťazovali na servisy v CR...a k tomu prehravaniu firmwaru...ja osobne som rad, ze mi tam hodia najnovsi soft...nemusim to riesiÂť doma a na vlastnu zodpovednosÂť... 
pan Cmar by sa mal na pisanie tychto stranok bud vykaslaÂť alebo zmeniÂť svoj postoj k znacke Sonyericsson ako takej...clanky vychadzaju z niekoÂľko tyzdnovym opozdenim vid. SE Active a Šarapova...toto video bolo uvoÂľnene v den predstavenia a to je par(hodne) dni dozadu... 
Ja SE verim a este ma nikdy nesklamal a nenechal v stichu...a mal som skoro vsetky tel. od nich v poslednej dobe...dnes sa chystam kupiÂť NEO zanejakych 280€ aby som si ho vyskusal(na slovensku sa uz 2 tyzdne predava) ale veÂľmi sa tesim na RAY ktory pride na trh 15.8.2011 k nam tak 1.9.2011
Autor: Srandista Datum: 2011-07-13 12:15:09
Cudujem sa, kedze autor podla vsetkeho robi u jedneho ceskeho operatora, ze tieto novinky tu predstavuje stylom, ze sa tak deje iba u SE. 
Ja som na Slovensku u operatora robil, a to, ze si zakaznik nemoze sam telefon odniest do servisu, ze sa SW prehrava pri akejkolvek oprave, ze pri poruche prislusenstva musi doniest aj mobil samotny bola uplne bezna prax u VSETKYCH znaciek. Neviem, tunak to vyzera ako objavenie Ameriky, ale z mojej skusenosti je to dlho zavedena prax. 
A co sa doby opravy tyka, vobec to neni take cierne ako to vypada. V servise ten mobil moze totiz podla internych smernic v pripade dostupnosti dielu zostat maximalne 3 dni. Kurier telefony navyse rano privaza a vecer odvaza, takze mensie zavady sa kludne k zakaznikovy dostali naspat aj v ramci 1 tyzdna. Opat, toto nie su udaje vycucane z prstu, toto je prax, ktoru som sam zazival. 
A presne ako SilentHill2 spominal, kldne si tu aj nadalej kydajte na SE, nekupujte ho, ale potom sa necudujte, ze rovnakym sposobom SE kasle na tuto malu zem s minimalnou kupnou silou. S anglickom mam totiz rovnaku skusenost, keby som chcel, tak uz mam Neo z UK davno doma.
Autor: borixeus Datum: 2011-07-13 12:14:41
to p.e.t.r.a.s 
Oni se za rypacek nechytnou, uz tu bylo spousta podobnych varovani a nic se nezlepsilo. Myslim si, ze by byl jedinej efekt a to ten, ze krachnou. Na druhou stranu se divim, ze se to jeste nestalo. Alespon vidime jak to byla driv dobra znacka, kdyz ji porad ze sentimentu drzi nad vodou verni uzivatele, s marnou nadeji, ze se prece jen neco stane.
Autor: drice Datum: 2011-07-13 11:56:55
No nevim, ale ja 4x reklamoval HTC a pokazde jsem cekal cca. 3 tydny tak nic zvlastniho s soft si snad kazdy zalohuje automaticky kdyz jde do servisu nikdy nevite co s nim dalsiho budou delat :o/
Autor: SilentHill2 Datum: 2011-07-13 11:39:58
No s tim servisem takovej problem neni. Slovensko je jeste docela blizko. S mobilem problem neni, mame vzdy jeden doma stary nahradni. A popravde to, ze si mobili SE nekupujeme ma za nasledek ze o nas proste ta podpora neni. A nejen servis ale i mobili samotne. Ted jsem byl v Anglii a Arc a Neo uz se tam 2 mesice prodava a Pro jde do prodeje koncem cervence. Proste nejsme pro ne zajimavej trh a oni to vedi, proto se snazi tam kde to cenu ma.
. Autor: SilentHill2 Datum: 2011-07-13 11:37:06
Vystridal jsem celkem dost SE telefonu a pouzivala je cela nase rodina. Diky pristupu k zakaznikovi i vlastnim produktum jsme vsak pozvolna presli na jinou znacku a nemuzu si stezovat.
Autor: p.e.t.r.a.s. Datum: 2011-07-13 11:32:09
No s tim servisem to neni takova katastrofa. Tam je problem asi zrejme v tom,ze ten mobil poputuje nekam do tramtarie. Jinak by se ty opravy zvladli rychleji. Kazdopadne je to zakonem dane a pres to vlak zkratka nejede! Tak me napada si jedine koupit mobil u operatora,ktery bude bohuzel sprznen jejich romkou. SW update u nich chodi jako posledni,ale v tomhle pripade nevim jestli se nepletu,ale zase pri zarucnich opravach poskytuji nahradni mobil. Ale s temi daty to je snad spatny vtip? Kdyz jim budu reklamovat nejakou banalitu,ktera neni SW razu tak mi preventivne prehrajou SW? To mi jedine evokuje napad hodit SE pres palubu a obratit se na konkurenci. Timhle si opravu SE zatlouka hrebicek do rakve! Opet opakuji prestat kupovat mobily od SE. Oni se treba chytnou za rypacek!
Autor: anawarr Datum: 2011-07-13 10:26:43
asi jsem byl vizionar, kdyz jsem prestal SE kupovat uz v roce 2003 :roll
. Autor: LP3W7a Datum: 2011-07-13 08:17:44
Hmm ty jo to teda cumim ... Diky autorovi za tenhle clanek. Je skvely, ze o tom informuje, protoze samotny SE k tomu bude urcite mlcet. A docela autora obdivuji, ze jeste neco o SE pise. Ja uz posledni dobou k SE moc nemam slov ... To co predvadi je fakt hruza. Ja mam nastesti jen levnou X8 ale lituju vsechny co maji drazsi telefony, protoze SE proste na svou praci kasle ...

Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář.
Prosím přihlašte se nebo se zaregistrujte.

 
< Předch.   Další >