" />
Sony Ericsson XPERIA X1 - výborný, na pochvalu od SE to ale není | Tisk |  Email
Sdílení:
Linkuj.cz!
Jaggni to!
po¹li na vybrali.sme.sk
Facebook
Jozef Cmar   
Ètvrtek, 15. ledna 2009
Pøibli¾nì pøed dvìma mìsíci jsme se koneènì doèkali a Sony Ericsson XPERIA X1 vstoupil na ná¹ trh. Komunikátor je krásný, vybavený, dalo by se øíci skuteèný klenot mezi souèasnými mobilními telefony. Pøesto si Sony Ericsson tento pøístroj za rámeèek nedá a dùvodù je hned nìkolik.


Pravdìpodobnì nejvìt¹ím problémem je velmi pomalé uvedení na trh. Samozøejmì nelze oèekávat, ¾e se podobné zaøízení vyvine a odladí za týden. Na druhou stranu oznámit telefon více ne¾ pùl roku dopøedu rozhodnì není cesta správným smìrem. Pøedev¹ím konkurenèní výrobci tím dostanou spoustu èasu více èi ménì zareagovat. Ani po dokonèení vývoje ale problémy nepøestaly, spí¹e se zaèaly kupit. Dodávky tohoto komunikátoru jsou toti¾ velmi omezené a ani po nìkolika mìsících na trhu není situace úplnì optimální.



Druhým problémem je uvedení HTC Touch Pro. Toto zaøízení je toti¾ XPERII a¾ pøíli¹ podobné. Sice je v nìkterých ohledech hor¹í, ne¾ XPERIA X1, rozdíl je ale ve vìt¹inì oblastí zcela minimální. A navíc jsou zde také nezanedbatelné výhody modelu Touch Pro, jako pìtiøadá klávesnice, ni¾¹í cena nebo døívìj¹í uvedení na trh. Na internetu se objevila spousta názorù, které obviòují spoleènost HTC z toho, ¾e si za peníze od Sony Ericssson výraznì pomohla pøi vývoji HTC Touch Pro a navíc vývoj XPERIE natolik protáhla, ¾e stihla vlastní komunikátor podobný XPERII uvést na trh výraznì døív. Samozøejmì nemohu posoudit, nakolik jsou podobné informace pravdivé nebo ne, faktem je, ¾e nìco takového mìla mít spoleènost Sony Ericsson podchycené. Navzdory spoustì názorù z února roku 2008 se sice do pøíchodu XPERIE na trh lep¹í zaøízení neobjevilo, na druhou stranu se objevilo více zaøízení nepøíli¹ vzdálených. Kouzlo XPERIE se tak èásteènì vytratilo.

Sony Ericsson dostává také co proto v internetových diskuzích. Vìt¹ina dobrých vlastností XPERIE toti¾ automaticky jde na vrub jeho výrobce, tedy spoleènosti HTC. Naopak ve¹keré problémy, pøedev¹ím konstrukèní nedostatky se naopak pøisuzují zadavateli, tedy spoleènosti Sony Ericsson. Ta se tak dostává do situace, kdy ji u¾ivatelé nemají za co pochválit, ale naopak se najde spousta dùvodù pro kritiku. Pùvodnì mìla být XPERIA dokladem technologických schopností spoleènosti, tento fakt se u¾ ale na 99 procent nenaplní. Synonymem XPERIE se pomalu ale jistì stávají praskající kryty, co¾ je u telefonu za znaènou èástku penìz nepøípustné. Nic na tom nemìní ani fakt, ¾e se chyba týká minimálního procenta pøístrojù. Odpùrci Sony Ericssonu toti¾ v praskajícíh krytech dostali pádný argument proti XPERII.



Co dodat na závìr. Pøed necelým rokem byli v¹ichni pøekvapeni, kdy¾ Sony Ericsson XPERII pøedstavil. U¾ tenkrát se ale na¹la spousta lidí co podotkla, ¾e to není krok správným smìrem a podle událostí poslední doby dostávají tito lidé za pravdu. Jakkoliv je XPERIA X1 skvìle vybavená a na svìtì se najde mnoho spokojených u¾ivatelù, její autor (tím myslím spoleènost Sony Ericsson) nepochybnì spokojený úplnì není. Spousta problémù pøi vývoji, dodávkách i bìhem samotného pou¾ívání komunikátoru spolu s mo¾ná ne zcela férovým jednáním spoleènosti HTC zpùsobily, ¾e Sony Ericsson na toto partnerství nebude vzpomínat v dobrém.

Pokud ale mohu mluvit za sebe, jsem rád, ¾e u¾ je XPERIA X1 za námi. Nechat si telefon takového kalibru vyrábìt jiným výrobcem mi pøi¹lo pod úroveò Sony Ericssonu, navíc si troufám tvrdit, ¾e místo vývoje a uvedení na trh pøístrojù s UIQ se výrobce vrhnul do dobrodru¾ství s Windows Mobile. A je dost mo¾né, ¾e ne naposledy, kromì nástupcù XPERIE se hovoøí také o pøístroji na platformì Symbian S60, komunikátor s operaèním systémem Android u¾ je jistotou. Pokud si Sony Ericsson poøádnì nepohlídal jeden operaèní systém, jak to nyní zvládne se tøemi souèasnì...

PS: rozhodnì tímto èlánkem nechci tvrdit, ¾e je XPERIA X1 ¹patný telefon, nebo dokonce propadák. Z pohledu Sony Ericssonu se ale podle mì skuteènì nejednalo o výhodný krok. Dùvody tohoto mého pohledu na vìc jsem se pokusil dát dohromady právì v tomto èlánku.

Komentáøe
Pøíspìvky vyjadøují názory u¾ivatelù a nejsou nijak redigovány.
Vyhrazujeme si v¹ak právo pøíspìvky odstraòovat.
Autor: vodyn18 Datum: 2009-02-03 20:33:12
xperia je mazec! ma¹inka nejlep¹í!!!
. Autor: 999v999 Datum: 2009-01-24 22:46:39
Chci se jen zeptat který servis v ÈR ti odmítnul opravu na záruku u tvého MT SE X1 a zda má¹ kupní doklad ?
Autor: mike-biker Datum: 2009-01-18 22:36:50
2: paramoad.  
kde jsem psal, ¾e Touch Pro praská fo»ák? :upset
Autor: MarS Datum: 2009-01-18 17:03:31
jj, je to tak a dalo se to èekat, kdy¾ pøi¹la s takovým zpo¾dìním. Navíc v módní dobì, kdy se v¹ichni výrobci WM zaøízení sna¾í implementovat nadstavby pro ovládání bez stylusu pøi¹la s panely, které øe¹í prakticky jen základní obrazovku a nic víc. Bez dal¹ího softu je prostì jen holým WM zaøízením. A kdy¾ k tomu pøiètu, ¾e se opìt ¹etøilo na materiálech... To u¾ dneska prostì nestaèí. Pohøbení UIQ ¹patným HW X1 a spol nezachrání.
Autor: paramoad Datum: 2009-01-18 16:21:05
4 mike-biker 
 
Touch Pro praská foȇk? Ale nepovídej :grin Asi si potøebuje¹ neustále dokazovat, ¾e X1 pro tebe byla správná volba a nutno øíct, ¾e mì tvé pøíspìvky na více fórech baví, ale tohle jsi u¾ fakt pøehnal. :grin :grin Za vèas se vzpamatuj ;)  
 
P.S.: Budu rád za odkazy, kde se tento HW problém u HTC øe¹í. Díky 
Autor: _eXplorer_ Datum: 2009-01-16 09:03:32
Tak to je bezva vy dva (VaRo, Joza) si mìníte identity nebo co? :p
Autor: MartinChroust Datum: 2009-01-16 08:27:28
Skusím zjistit prodejní výsledky na západì a» mù¾eme tuto diskusi nìèím opodstatnit :)
Autor: VaRo Datum: 2009-01-15 23:04:15
Tak Martine, slibuju, ¾e fakt u¾ naposled... :grin Na západì, stejnì jako ny východì valí a teprve poøádnì zaène valit finanèní krize, nebude to tam zas tak rù¾ové, jak si mo¾ná myslí¹. Jediná ¹ance X-perie je u operátorù za silnì, ale silnì dotované ceny. Jinak její obchodní výsledek skonèí v èervených èíslech. Popovídáme si v dubnu, kvìtnu... ;)
Autor: MartinChroust Datum: 2009-01-15 21:41:10
:) opravdu to nemá smysl, proè, to jsem u¾ vysvìtloval pøedtím, nejde o to, ¾e jsem majitelem X1èky, i pøesto se sna¾ím vidìt vìci objektivnì. Podle mì má na Z trhu ¹anci, ¾e v republice není hojnì prodávaná se nedivím, západ má jinou kupní sílu, ale o tom u¾ tady taky byla øeè. U nás, jak øíká¹, mnoho rozletu nemá.
Autor: VaRo Datum: 2009-01-15 21:36:45
Nebuïte zpruzení, majitelé X-perie... Je to jistì technologiemi na¹láplá ma¹inka, ale øeè jde o tom, zda bude mít úspìch, kdy¾ se na ni tak dlouho èekalo, nestojí málo a má mu¹ek zøejmì víc, ne¾ by bylo zdrávo... Osobnì bych spoèítal na svých prstech, kolik jejich majitelù znám a to poèáteèní eufórie, která s ka¾dou novinkou pøichází, u¾ odeznìla.. Je to ¹koda. Buï mìla pøijít døív nebo za polovièní peníz. Kdyby ekonomiètí pionýøi ze SE èetli Kapitál, zjistili by, ¾e taková míra zisku je zajímavá zále¾itost... ale to je co by kdyby...
Autor: MartinChroust Datum: 2009-01-15 21:06:58
Va¹ku, jen jsem chtìl øíct, ¾e èeská republika není ¾ádný mobilní trh, v celosvìtovém mìøítku jsme jen hrstka mobilních u¾ivatelù, co v globále nic neznamená. U nás o ní mo¾ná nikdo ne¹tìkne, ale ve svìtì tøeba ano, navíc ji mù¾e pomoci prodej u operátorù za dotované ceny. To bychom v¹ak museli znát opravdová fakta prodejù, jinak se tu mù¾eme dohadovat do aleluja, radìji toho nechme a zpìt k hodovnímu stolu ;)
Autor: VaRo Datum: 2009-01-15 20:08:15
_eXplorer_ zas vedle, to nepsal Joza, ale já... ;)
Autor: _eXplorer_ Datum: 2009-01-15 20:02:19
2 Joza: Já jí s P990 nesrovnával, jen jsem øekl ¾e jí taky SE nevyrábìl ve svém závodì. S takovým prù¹vihem jako byla P990 bych jí neurá¾el (byl to jedinej Smart od SE kterej jsem si nekoupil). 
Jinak se tu pánové mù¾eme dohadovat jak to bude v budoucnosti, ale na výsledek si musíme poèkat. Sdílím názor s Martinem... :zzz
Autor: VaRo Datum: 2009-01-15 19:40:37
¾íly... co jsem to napsal? No fuj.Pardon.
Autor: VaRo Datum: 2009-01-15 19:39:22
To je sice hezké, ale bli¾¹í je ko¹ile ne¾ kabát = "mo¾ný" úspìch na západních trzích mi ¾íli netrhá.... øíkám, ¾e u nás po ni za pár mìsícù nikdo ani ne¹tìkne... a opakuji, neøíkám to, ¾e bych proti ní nìco mìl.
Autor: MartinChroust Datum: 2009-01-15 19:22:01
Tak pro na¹e trhy nìní X1 primárnì urèená, tak¾e ¾e se neprodává u nás dobøe(cenová politika je na na¹e platové podmínky nastavena vysoko) bych a¾ tak velký zápor nevidìl, dùle¾ité jsou prodeje na západních trzích. Tam XPERIA mù¾e nejen uspìt, ale také udìlat nìjaký profit
Autor: VaRo Datum: 2009-01-15 19:08:45
No vidí¹ Martine a já si zas myslím, ¾e kdo na ni èekal takovou dobu, proto¾e JI chtìl, u¾ ji má. Tím prodej rapidnì klesl a jak øíkám, v krámech jsou z ní le¾áky... Tak¾e koho si nena¹la dosud, u¾ si ani nenajde do budoucna. I kdy¾, kdyby stála 8-9 tisíc, mo¾ná by se situace zmìnila... kdo, ví? Krom fóra semanie ve svém okolí neznám nikoho, kdo by ji mìl, nebo kdo by ji do budoucna chtìl...
Autor: MartinChroust Datum: 2009-01-15 18:46:40
Jasnì, ka¾dý má svùj pohled na vìc, já zase myslím, ¾e X1 nìkoho odradí nìkoho pøitáhne. Nìkomu se bude líbit, nìkomu ne. Kryty praskají, vada materiálu, nìkomu to vadí nìkomu ne, nìkdo se ji koupí nìkdo ne, nìkdo má rád radìji iPhone nìkdo ne. Chápu argumenty pro a proti, ka¾dý má v¹ak mo¾nost volby. Nemù¾eme øíct ¾e si ji nikdo nekoupí, nebo kdo si ji jeste nekoupil ten nekoupí, cena spadne, mù¾e si ji koupit více lidí... V¹echno je to o tom, ¾e ka¾dý má rád nìco jiného, nìkdo si na WM zvykne, nìkdo prostì ne... chápu obì strany, ale nemù¾eme 100% øíct, ¾e X1 stojí za nic ani ¾e je hvìzda mezi smartphony. Stojí tak uprostøed a myslím, ¾e své zákaníky si na¹la a je¹tì najde.
Autor: Joza Datum: 2009-01-15 17:04:24
:grin :grin Taky sem hledìl, kdo se to skrývá za mé jméno. jinak tohle pí¹u já Jo¾a, kdyby náhodou nìco :)
Autor: VaRo Datum: 2009-01-15 16:42:44
To nepsal Joza, ale já - VaRo... nìjaký americký... asi mám umìlecký jméno, Jo¾ko. :grin
Autor: Joza Datum: 2009-01-15 16:41:54
eXplorer - jsi bláhový, kdy¾ chce¹ srovnávat X1-ku s P900-ou. Za její éry SE, dovolím si tvrdit, dominoval smártùm... kde ty èasy ale jsou?... X1-ku si koupí jen pár nad¹encù, zas budou mít exluzivitu (moc jich toti¾ urèitì nebude a myslí, ¾e kdo ji chtìl, u¾ ji má). V mnohých prodejnách mobilù ji ani neberou na sklad,aby jim tam "neshnila" a X1-ky se¾enou zájemci jen na základì objednávky/zálohy. To radìj vezmou nìjakýho aifouna, který má diametrálnì vy¹¹í obrátkovost. Po tom, co kde bylo o X-perii napsáno a pøi její stávající cenì, je to nezajímavý exempláø a kdy¾ u¾ chce¹ srovnávat, já bych ji "prodejnì" srovnal mo¾ná s P990-kou... Nic proti X-perii nemám, ale nic mi neøíká...
Autor: _eXplorer_ Datum: 2009-01-15 16:19:28
2 VaRo: To vím dobøe, ¾e s tím nic neudìlám, ani bych nechtìl, diskuze je pøece zdravá. Mì by prodejní výsledky (celosvìtovì) moc zajímaly, ¹koda ¾e je výrobci neprozrazují na jednotlivé modely (mo¾ná jo, pak mne opravte). 
 
2 Joza: Já jsem ho èetl dobøe, ale spí¹ nesouhlasím s tebou v tom ¾e to bude takový propadák, kvùli tomu jak se o nìm pí¹e na webech pro nad¹ence jako jsme my, nebo v èasopisech, ty hlavní zájemci jsou mana¾eøi, obchodníci, kteøí, kdy¾ u¾ si vybírají mobil vezmou ten co se jim bude líbit, bude dost luxusní aby ho mohli válet na poradì po stole (X1i je podle mne pìkná)a taky jejich zku¹enosti se znaèkou (tady asi má SE v mana¾erskejch mobilech slabou stránku) Druhá mo¾nost je vnutit ho do prodeje operátorùm. Ve vìt¹inì zemí ho prodává více ne¾ jeden operátor a to si myslím ¾e se projeví na prodeji více ne¾ pøímý prodej. Podle mì zanechá stopu, alespoò stejnì jako P900...
Autor: Joza Datum: 2009-01-15 15:12:38
To eXplorer: viditelnì sis èlánek poøádnì nepøeèetl... Nikde nepopírám kvality ani funkce XPERIE. Tématem èlánku je vztah SE - XPERIA, ne u¾ivatelé - XPERIA
Autor: VaRo Datum: 2009-01-15 15:01:25
Mù¾e¹ s tím souhlasit, mù¾e¹ s tím nesouhlasit, ale to je asi tak v¹e, co nadìlá¹ s tím, ¾e SE s tímto modelem díru do svìta neudìlá, úètuji 2 krámy s mobilama a vidím, jak se "skvìle" prodávají....
Autor: _eXplorer_ Datum: 2009-01-15 14:04:48
Naprostý nesouhlas, X1i má v¹e co jsem od telefonu oèekával a stále na trhu není pøístroj kterým by se dal nahradit. Omezené dodávky se ji¾ neprojevují, kdy¾ jsem si jej chtìl koupit v listopadu nikdo jej nemìl, dnes si ho mù¾u koupit i u malého prodejce v malém mìstì. A to ¾e praskla dvoutýdení série je smùla, ale opravy se øe¹í v pohodì, touch pro praská fo»ák a záruka to nekreje a nikdo to neøe¹í, asi proto ¾e HTC není na na¹em trhu tak populární (beru tr¾ní podíl). Cena u¾ klesla pod Touch pro a pøi uvedení se øeklo ¾e dostupnost bude do února 2009 a na trhu je od Listopadu a v èechách od ledna. Problém bude v podléhání drbù a potírání faktù. Chyba je dle mne ta ¾e to dal SE vyrábìt HTC, ale je to zcela v poøádku, není to poprvé, kdo tøeba vyrábìl P800, P900, P910, P990? SE to nebyl (dìlala se ve Francii a urèitì kvùli ní nestavìli fabriku) ;)
Autor: mike-biker Datum: 2009-01-15 13:29:05
Naprostý souhlas, mì to vùbec nevadí, nemusím mít telefon, který má ka¾dý! Tím nenará¾ím na mého oblíbence I-phone, kterého mám stejnì rád, jako komanèi mandelinku. :grin . Nicménì jsem rád, ¾e jsem se pro nìj rozhodl a jsem velmi spokojen. WM je rozhodnì krok správným smìrem. :)
Autor: VaRo Datum: 2009-01-15 01:18:01
No prodejní bomba to zcela jistì nebude... mùj názor.

Pouze registrovaní u¾ivatelé mohou pøidat komentáø.
Prosím pøihla¹te se nebo se zaregistrujte.

 
< Pøedch.   Dal¹í >